In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, december 03, 2009

Bij de kapper

Vanochtend natuurlijk eerst de kinderen naar school geholpen en om 8 uur zat ik weer in het buro van de skischool. Ik wilde eigenlijk om half twaalf naar huis gaan, maar om elf uur kwam Hans binnen en die kans heb ik dit keer meteen waargenomen. Een aantal dingen gevraagd die ik nog moet weten, een paar zaken overlegd, wat voorstellen gedaan. Van zijn kant heeft hij dus het een en ander uitgelegd, neemt m´n voorstellen bijna zonder nadenken aan, wilde nog wat dingen van mij weten en heeft me uiteindelijk om half een naar huis gebracht. Zo´n service ben ik niet gewend en vond ik in dit geval erg prettig. Ik moest per slot van rekening ook nog koken en als ik dan moet lopen, dan ben ik pas om 13.00 uur thuis en dan duurt het allemaal wel erg lang.

Alhoewel ik niet alle ingrediënten mag hebben (volgens mijn dieet), heb ik heerlijk een provencaalse ovenschotel met kippenbouten gemaakt. Verse groenten, aardappels (die heb ik niet gegeten), zout, peper, provencaalse kruiden en een flinke scheut rode wijn (zoals Herman den Blijker gisteren zei: "hoe kun je koken zonder wijn? dat is toch een eerste levensbehoefte...").  Het geheel aanbraden en vervolgens drie kwartier in de oven. Daar kan ik maar 1 ding over zeggen: om je vingers bij op te eten!

Vanmiddag had ik een afspraak bij de kapper staan en Joris is gezellig met me meegelopen. Omdat Renate het redelijk rustig had, heeft ze ook Joris even bij kunnen knippen, dus we lopen er allebei weer netjes bij.

(Joris vond dit de mooiste foto)


Nu moet ik weer snel mijn moederlijke plichten uit gaan voeren en m´n zoon met de haren bij het huiswerk slepen. Hij loopt me toch een partij te jammeren....pffff