In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, september 30, 2014

Maden.....

Gisterochtend toen de kinderen naar school gingen, werden we begroet door een heel legertje aan maden. Dus snel stoffer en blik gepakt en de beestjes bij elkaar geveegd. Het waren er nog aardig wat!
Daarna zijn Paul en ik naar het Lagerhaus gereden om een middeltje tegen de beestjes te halen. Specifiek tegen de maden hadden ze niets, maar wel een algemeen middel tegen insecten. Die spuitbus hebben we meteen helemaal leeg kunnen spuiten en binnen de kortste keren, konden we alweer vegen.



En lang duurde het niet voordat de volgende serie bij elkaar geveegd kon worden. Toen ben ik gestopt met het fotograferen van de buit, want we weten nu met z´n allen wel hoe ze er uit zien.

Uiteindelijk hebben Paul en ik samen 7 keer geveegd om te zorgen dat onze carport zo vrij mogelijk van maden blijft. Makkelijk zal het niet worden, want als de stinkbak buren dat niet ook doen (en dat doen ze dus niet...zucht) dan migreren de kruipers gewoon gezellig naar ons.
Het enige voordeel dat ik aan deze plaag kan herkennen, is dat we eindelijk de carport helemaal hebben opgeruimd. Dat heeft toch ook wel iets :)

Na veegploeg te hebben gespeeld, ben ik in huis zelf ook maar gewoon verder gegaan, dus de was is weer gewassen en gedroogd, het hele huis stofgezogen en gedweild en het caviahok verschoond.

Het blijft niet m´n hobby kan ik zeggen, er gaat veel tijd in zitten en het plezier dat ik (even) heb van een schoon huis, weegt niet op tegen de tijd die nodig is om het schoon te maken. Maar goed, we houden stug vol en ik probeer gewoon elke doordeweekse dag iets te doen, want in het weekend wil ik me er niet mee bezig houden.

Van afgelopen donderdag had ik nog kalkoenborst over (had ik alvast voorgekookt) en van een deel daarvan heb ik een ragout gemaakt. Lekker met veel lente-ui er in :)
Met rijst, naanbrood en een flinke bak tomaatjes erbij was dat ook weer een mooie maaltijd.


Vanochtend hebben we met de rest van de kalkoen voor de kinderen wraps gemaakt. Eerst besmeren met een mengsel van groene pesto en roomkaas, daarop wat stukjes kalkoen, daarop schijfjes tomaat en ringetjes lente-ui en afmaken met wat vers geraspte parmezaanse kaas.
Ze hebben allebei weer een lange schooldag, Sabine met 9 lesuren en Joris heeft wandeldag in Kramsach, dus 4 van die dingen per persoon gaan er wel in!
Daarna weer gezellig maden vegen, ik heb er vanochtend zo´n 30 gevonden, administratie bijwerken, de strijk doen, wc´s schoonmaken, keuken poetsen, vloer wissen en toen had ik wel weer genoeg gepoetst voor vandaag.

De lucht is vandaag niet zo strakblauw als gisteren maar die paar wolken, maken ook niet echt veel uit, daar laten we ons niet door wegjagen, dus ik ga zo ook nog even het zonnetje in.

2 Comments:

At 30 september, 2014 12:51, Blogger Ettje zei....

Ik zou ze bij de buren deponeren en er een hartig woordje met ze over spreken! Dit is smerig!
En je kunt ze natuurlijk ook in een potje doen, en dan verkopen aan een visser. Of wordt er daar niet gevist?

 
At 30 september, 2014 13:42, Blogger Petra zei....

grinnik, dat hartige woordje is al gesproken hoor ;) daar hoef je niet bang voor te zijn. En goed voorbeeld doet blijkbaar deels ook goed volgen, want nadat Paul de vuilnisbak had schoongespoten, deed de buurman dat ook helemaal uit zichzelf :D

 

Een reactie posten

<< Home