In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, september 25, 2014

Voorbereidingen kerstmarkt en nog meer ballonnen

Vanochtend na een wat late start, heeft Paul de kinderen snel naar de trein en bus gebracht, zodat ze niet te laat op school zouden komen. Op zo´n moment zijn we altijd erg blij met onze auto.

Paul en ik zijn daarna ook aan de slag gegaan met onze dagelijkse bezigheden.
Een van de dingen die we bedachten, was dat er dit jaar weer een kerstmarkt zou moeten zijn van de bedrijfsvereniging. Twee jaar terug stonden we ook op die markt, maar hadden we helaas compleet verkeerd ingeschat wat de mensen zouden willen hebben. We hadden toen allemaal leuke knutselspullen en kerstkadootjes bij elkaar gezocht, maar men kwam om te eten en drinken. Toen stonden we een hele dag voor een omzet van wel 12 euro :( Een flinke tegenvaller dus.
Dit jaar hebben we al wat ideeën, maar we moeten nog even controleren of we dat inderdaad mogen verkopen. Natuurlijk ga ik er hier op de blog over schrijven als het zover is.
Wel ben ik alvast begonnen met het een en ander aan knutselspul te maken. Ook al zouden we het niet verkopen, dan nog vind ik het leuk om wel het nodige in kerstsfeer op de stand te hebben.
Hier ben ik vandaag mee bezig geweest
 
 
Het weer was vandaag heel wisselend. We hebben regen gehad, maar ook weer een heerlijk zonnetje. Gelukkig maar, want anders hadden we geen mooie luchtballonnen gezien!
 

Ook al zie je het elk jaar weer, het blijft een prachtig gezicht. Natuurlijk speelt bij mij ook de herinnering aan m´n eigen ballonvlucht (met Sabine) mee, het is dat het zo duur is, want anders...


We hebben ook weer heerlijk gegeten vandaag. In limoensap gemarineerde kalkoenreepjes op een salade van veldsla en sinaasappel, met gebakken aardappelblokjes.
Zaaaaaalig!

Nu lekker met z´n allen met het laptopje op de bank wat spelen en lezen.