In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, november 19, 2015

ECDL

Vandaag had ik geen zin, dus ben ik lekker niet naar m´n werk gegaan. Als er geen gasten zijn, is dat gelukkig niet zo´n probleem, hahaha.
Er lag thuis namelijk nog het nodige te wachten dat ook gedaan wilde worden, dus dat had even prioriteit.
Het huishouden is daardoor nu weer vrijwel helemaal bijgewerkt en er liggen 7 porties Chili con Carne in de vriezer.
Ik heb ooit een heerlijk recept voor een kruidenmix gevonden en die maakt de Chili zalig.
Eerst bak ik de ui, dan gaat het gehakt er bij, vervolgens de paprika en de knoflook, dan de bonen (dit keer hadden we pronkbonen, duur maar wel erg lekker). Vervolgens breng ik het op smaak met de kruidenmix.
 Dan komt de tomaat uit blik, de ananas en de mais erbij. Nog even sudderen en klaar.

Voor morgen hebben we ook nog genoeg en Joris heeft als avondeten ook een flinke portie naar binnen zitten werken.
.
Over Joris gesproken: vandaag heeft hij het vierde deel van het ECDL oftewel europees computer "rijbewijs" gehaald! Is dat goed of is dat goed! Wij zijn in ieder geval weer heel erg trots op hem.

En als jullie je nog afvragen wat de rest van het gezin dan als avondeten heeft gegeten..... (ja ja ik hoor jullie al denken) wij hadden truffelaardappels (dat zijn die blauwe) uit de oven met een salade en Thüringer braadworst.