In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, augustus 21, 2015

Sabine heeft een vrije dag, dus wij een (half) dagje vakantie

Gisterochtend had Sabine zowaar al een half dagje vrij en vandaag een hele dag. Paul heeft tot half twee gewerkt, ik ben alleen maar even kort naar het werk geweest en toen zijn we heerlijk met z´n viertjes op stap geweest.

Eerst langs onze favoriete bonbonwinkel in Lofer, Confisserie Berger. Sabine heeft weer van alle soorten 1 bonbon gekocht. Ik was een ietsje bescheidener met 18 bonbons en Joris kocht 2 golfballen.

Daarna reden we de prachtige route via Saalfelden naar Leogang, waar de kartbaan weer met een bezoekje vereerd werd.








Alhoewel de baan nog erg glad was doordat het nog heel licht vochtig was en de karts dus een stuk moeilijk bestuurbaar waren, was het weer erg leuk. Paul en Sabine hebben tijdens de 2e keer karten een ongelooflijk spannend duel geleverd. Daar je dat op foto´s toch niet goed ziet, heb ik er gewoon lekker van genoten, zonder me op foto´s maken te hoeven concentreren.

Tegen kwart over vijf was het weer leuk geweest en bedachten we dat we, nu we zo dichtbij waren, wel weer een keer bij de Griek in Saalfelden konden gaan eten.
Zo gezegd, zo gedaan.
Begonnen werd met wat stokbrood met kruidenboter, daarna had Paul een Hercules schotel, Joris een Gyros pitta, terwijl Sabine en ik ons tegoed deden aan een Delfia schotel.
We hadden een stukje heerlijk malse biefstuk, lamshaas en 2 gamba´s per persoon,
 daarbij een gepofte aardappel met crème fraiche met veel knoflook en
 een lekkere salade.

Toe hadden Paul en ik baklava, terwijl Sabine zich tegoed deed aan een chocolade taartje met een glaasje griekse schnaps. Het leek een soort speculaas schnaps, erg kruidig en zoet. Het paste perfect bij haar chocolade taartje.

Vervolgens naar huis gereden, waarna Paul en ik nog even langs het Resort gingen om de deuren weer dicht te doen en ook het een en ander aan lichten dat de bouwlui nog aan hadden laten staan.
Nu speelt Joris heerlijk zijn nieuwe spel: Forza Horizon 2, een racespel voor op de Xbox 360. Sabine speelt Elsword, terwijl ze lekkere muziek aan heeft staan en Paul is weer aan het programmeren. Ik speel een simpel Facebook spelletje en schrijf een blogje.
Kopje thee en een bonbonnetje erbij.

Het leven is fantastisch op een dag als deze :-)