In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, augustus 27, 2015

Kiekeboe!

Ik ben een shrimpie :)

Deze foto had Sabine nog genomen toen we bij de Griek aan het eten waren. Die garnalen zijn zooooo leuk!

De afgelopen dagen hebben we genoten van het feit dat Sabine vrij was. Helaas was ik het niet, maar daar ik had afgesproken dat ik 20 uur per week werk en zelf m´n werktijd een beetje in mag delen... (ahum, dat valt natuurlijk weer wat tegen) betekende in ieder geval wel dat we gisteren en vandaag om vijf uur naar de sauna zijn gereden. Het is de enige plek waar Sabine haar zere spieren (en de mijn trouwens ook) een beetje tot rust komen.

Zelf heb ik maandag 6 uur gewerkt, dinsdag iets meer dan een uur, woensdag 7 uur en vandaag 4 uur. Eigenlijk wilden ze dat ik vanmiddag ook kwam, maar ik heb geweigerd. Per slot van rekening willen ze ook graag dat ik morgen nog kom en eventueel zaterdag en ik wil zelf eigenlijk voorstellen dat ik zondag lekker op m´n gemakje de matrassen van plastic omhulsels ga ontdoen. Dan zijn er geen werkmannen en kan ik dus lekker rustig werken. Maandag zal ik er ook wel de hele dag moeten zijn, want dan komt de schoonmaakploeg en die moeten verteld krijgen wat er te doen valt.
Ach, we zien wel en als ik teveel last van m´n lijf krijg (dat bekken blijft natuurlijk ook een zwak punt), dan blijf ik gewoon weer een halve dag thuis.

Gisteren heb ik met de huismeester samen de hele garage uitgeveegd, tuinpaden geveegd, trampoline opzetten voorbereid, alle rondslingerende rotzooi verzameld, met de vuilnisdienst afspraken gemaakt en zo nog wat kleine dingetjes. Lichamelijk een hele zware dag.
Vandaag kwam om iets over acht uur de levering van Ikea binnen. Ze hadden vreemd genoeg veel dingen gewoon los in de wagen gegooid. Daar waren de chauffeurs niet zo blij mee. Uiteindelijk hebben de chef en ik ze geholpen met uitladen en heb ik alles in de kasten geruimd.
Even daarna kwamen twee andere dames binnen om te helpen. We hebben met een noodvaart alles verdeeld, spullen in elkaar gezet en om twaalf uur waren we zover dat de dames alles over de appartementen konden gaan verdelen. Ik ben gaan genieten van m´n vrije middag en heb ook de grote berg strijk weggewerkt. Dat is weer een nadeel van buiten de deur werken, het huishoudelijke werk blijft liggen.

Morgen moet ook Sabine weer aan het werk, dus dan is het vakantiegevoel helaas weer weg. Van de afgelopen dagen hebben we in ieder geval genoten. Je merkt pas hoe erg je geniet van het altijd samen eten als je het niet meer kunt doen door de horeca werktijden van Sabine.