In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, november 29, 2015

En toen kwam de sneeuw

 
Donderdagochtend was het dan zover, de sneeuw kwam! Natuurlijk moest ik meteen een foto maken. Wat is het toch een pracht gezicht!
Er valt ook weer een druk van iedereen zijn/haar schouders, want we zijn voor het winter toerisme met z´n allen natuurlijk heel erg afhankelijk van de sneeuw.

Vrijdag kon ik het natuurlijk niet laten en heb ik op m´n werk de sneeuwschop gepakt en ben gaan ruimen. Dat was vrij stom, ik loop niet voor niets bij de fysiotherapeut, en ik heb daardoor de rest van de vrijdag en een deel van de zaterdag niet veel lichamelijk werk meer kunnen doen. Maar het was wel heel erg leuk om weer eens te doen :-D
Je kunt ook merken, dat de chefs beginnen te beseffen dat we bijna bij het seizoen zijn, want ze beginnen ineens zenuwachtig te worden en te stressen om ook de laatste dingen gedaan te krijgen. Zoals altijd weer veel werk op het laatste moment, maar ja, zo zijn Tirolers nou eenmaal. De huisjes zijn momenteel niet klaar voor de gasten, want er moeten nieuwe brandmelders opgehangen worden, dus al onze mooi opgemaakte bedden en tafels zijn weer een rommeltje.
Gelukkig is er ondertussen wel een schoonmaakbedrijf gevonden, dus met een beetje geluk kunnen die binnenkort aan de slag en de huisjes helemaal schoon poetsen, zodat alles spik en span is voor onze gasten.

Ik heb steeds weer wat zaken te vertalen, want ook bij die klanten zijn ze bezig om alles klaar te maken voor het winterseizoen, dus ik heb genoeg te doen.

Zaterdag is Paul bij Haus Tirol gaan helpen om stopcontacten te zetten in de nieuwe (vakantie)woning. De eigenaren willen daar natuurlijk graag voor het winterseizoen in trekken, dus die zijn blij met elke hand die ze komt helpen.
Het was zaterdag trouwens ook weer prachtig weer. Hier het bewijs.



Zelf heb ik weer het nodige weg gewassen en gestreken en heb m´n airbrushpen uitgeprobeerd. Supergaaf ding en heel makkelijk in het gebruik.
Hij is van het merk Dinkydoodle en speciaal gemaakt voor taartdecorateurs.
Ik heb alvast geprobeerd met een stencil te werken, weliswaar nog maar in 1 kleur, maar dat gaat in ieder geval heel erg goed en snel. Als ik er een werkstuk mee heb gemaakt, laat ik dat hier natuurlijk zien.

Verder had Sabine zaterdag een feestje in de buurt van de Achensee. We hielden ons hart wel een beetje vast met al die sneeuw, maar ze heeft het allemaal weer overleefd. Weliswaar was ze niet erg blij geweest met de mistbanken waar ze deels doorheen moest en was het zo hier en daar flink glibberen (en is ze bijna op een auto gereden die net achter een onoverzichtelijke bocht midden op de weg, 2 rijstroken blokkerend, stilstond), maar ze kan goed rijden, dus kwam ze vandaag tussen de middag weer veilig thuis.

Paul, Joris en ik zijn vanochtend naar de lift gewandeld om voor Joris weer een seizoenskaart te kopen (je komt zo lastig bij het snowboardpark zonder lift) en dat was ook heerlijk. Muts op, dikke jas aan en wandelen maar!

Vanavond zaten we te twijfelen over wat we wilden eten, maar we zijn er tenslotte uit gekomen. Turks brood in de oven opgewarmd, daarop een mengsel van 1 flinke gekookte kipfilet, 3 paprika´s, 1 ui, 1 flinke prei, 3 teentjes knoflook, 1 groene peper, een pakje roomkaas, peper, zout, bieslook. Smullen!

Vanmiddag hebben we naar de formule 1 race gekeken, zo dadelijk gaan we kijken hoe de darters het doen en dan is het weekend alweer voorbij. Het gaat ook allemaal veel te snel.