In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, november 22, 2015

Het weekend is alweer bijna voorbij

Man, man, dat ging weer snel! Vrijdagochtend ben ik weer lekker aan het werk geweest, er waren weer wat onverwachte zaken, dus de ochtend ging nog redelijk snel voorbij. ´s Middags heb ik eerst uitgerust (het lijf werkt niet erg mee jammer genoeg), nog wat in het huishouden gedaan en toen zijn Paul en ik samen naar de sauna gegaan. Heerlijk uitgerust weer en daarna thuis tortilla´s met sla, tomaat, komkommer, geraspte kaas en chili con carne gegeten.
´s Avonds een beetje tv gekeken en daarbij ook een stukje van The Voice of Holland gezien. Was weer leuk, zo´n beetje licht Entertainment.

Zaterdag hebben we heerlijk uitgeslapen, ik heb vertaalwerk gedaan, ´s middags zijn Paul, Sabine en ik boodschappen gaan doen. We hadden bedacht dat we wel wilden gourmetten. Sabine had eigenlijk met haar bandleden afgesproken, maar zoals wel vaker kwamen er weer afzeggingen binnen. Dat ging dus niet door. Sabine had er erg de pest in, dus vonden we het wel fijn dat we iets leuks (gourmetten dus) in plaats daarvan konden doen.
Daarna zijn we met z´n allen op de bank gaan liggen en hebben de film 8 Mile van Eminem gezien. Half autobiografisch en leuk om te zien.
Toen kwamen we op het darten terecht en dat heb ik helemaal afgekeken. De rest van de familie was al een tijdje naar bed toen ik iets over twaalven m´n bed in dook.

Vandaag was dan de verwachte sneeuw gekomen. Weliswaar een heel dun laagje, maar het begin van de winter is er!
Ook nu had ik een flinke hoeveelheid vertaalwerk te doen, dus daar ben ik het grootste deel van de dag mee bezig geweest. Ook Joris en Sabine hebben nog wat leerwerk gedaan en Paul heeft ook nog het een en ander aan werk gedaan.
Tussen de middag heb ik een zogenaamd breekbrood gemaakt. Een schwarzbrood in ruiten insnijden, daar gesmolten boter met knoflook, wat zout en verse peterselie over gieten, mozarella in de sneden stoppen en vervolgens de oven in. Ik heb nog nooit een heel Schwarzbrot zo snel zien verdwijnen! Super lekker!
Voor vanavond kookte Paul heerlijk regenboog-rundvlees en als toetje hadden we vlierbessen-sorbet.
Nu weer lekker naar het darten kijken en morgen zien we wel weer!