In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, september 28, 2005

Brixnet vordert gestaag

De verkoudheid is helaas nog op volle sterkte aanwezig, daarom ben ik gistermiddag ook heerlijk met Joris gaan slapen tussen de middag. Helaas kwam Paul ons om vier uur wakker maken (we waren om 2 uur gaan liggen), net terwijl ik in m'n diepe slaap was.
Het uur daarna is dan ook omgegaan zonder dat ik me echt heb beseft dat ik wakker scheen te zijn.

Met het dieet gaat het tot nu toe prima. Ik ben sinds zondag al 1,3 kilo afgevallen (de 1e halve kilo overigens zonder te lijnen) dus dat geeft de burger moed. Nu moet ik ook nog zien te zorgen dat ik mijn portie beweging omhoog krijg zodat het er ook afblijft! (ja ja, ik weet heus wel hoe het moet hoor, hihi)
Ik voel me er nu niet erg toe in staat, maar ik zal in ieder geval proberen om vandaag nog een klein wandelingetje te maken. In de buitenlucht zijn, is toch goed voor een mens (zelfs als het regent, beu).

Over de buitenlucht gesproken, het valt ons op dat de kinderen hier elke ochtend na het ontbijt zo snel mogelijk naar buiten rennen om te gaan spelen. Dat deden ze in nederland nooit. Ik begrijp het verschil eerlijk gezegd niet zo goed, want ook daar hadden we een fijne tuin en omgeving waar ze konden spelen, maar het zal de andere lucht wel zijn zullen we maar zeggen.
Beide kinderen zijn ondertussen ook een stuk gespierder geworden, wat een beetje buitenspelen niet kan doen voor een mens!

Verder is de site brixnet in de lucht. Paul en Paul hebben hard gewerkt om het zover te krijgen en ook deze dame doet haar best. Zodadelijk snel weer verder met het vertalen van de Fair Use Policy (oftewel de gebruikersregels) van het nederlands naar het duits.
Dat gaat niet zo heel snel omdat ik zo duf ben als een konijn, maar het komt deze week zeker af. Dan komt er ook op de camping overal de mededeling te hangen dat Brixnet er vanaf december is voor de campinggasten en deze info zal ook meegestuurd worden met de reclamefolders en de rekeningen van de camping. We zijn dus al heel benieuwd hoe het zal gaan lopen. Het zou wel helemaal te gek zijn als in het eerste jaar de (opstart + lopende) kosten al voor het grootste deel gedekt gaan worden.

Wegens groot slaapgebrek afgelopen nacht geen lange blog, maar dat maak ik morgen vast wel weer goed.