In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, september 08, 2005

En vandaag was Sabine wel zenuwachtig

Gistermiddag zijn we wegens erg moe eerst eens lekker een tukkie gaan doen (nou ja, Paul, Joris en ik, Sabine natuurlijk niet) en toen ik om half 4 wakker werd, schrok ik wel erg. Paul was al lang weer aan het werk, maar was vergeten dat hij rond half 3 de auto zou halen.
Dus snel opgestaan, de kinderen in de kleren gehesen (tja, Sabine lag natuurlijk weer met het buurmeisje in het opblaaszwembadje te spelen) en de lijst met schoolbenodigdheden klaargelegd. Toen Paul met de auto kwam, konden we er meteen inspringen en in 1 keer door naar Kitzbühel. Daar bij de Libro naar binnengestapt met m'n lijstje en op mijn kreet "Ich brauche Hilfe" kwam er meteen een vriendelijke verkoopster om me te helpen. Want tja, al die verschillende maten schriften met Einbanden (dat zijn doorzichtige mapjes waar je je schriften indoet, zeg maar een soort losse kaften), Federpensel (nooit van gehoord, maar is een bepaald soort etui) en de hele riedel van potloden, viltstiften, gum, puntenslijper met bijbehorend bakje eraan vast enz enz., kwamen we een goede 50 euro lichter weer uit de winkel.
Thuisgekomen eerst brood gegeten en daarna met Sabine haar schriften in de juiste Einbanden gestopt.
Toen was het voor de kinderen alweer bedtijd, dus die daar snel ingemikt. Ondertussen ben ik verder gegaan met het inpakken van Sabine's Tekendoos. We hadden nog een stevige plasticdoos staan van de playdough en die hebben we dus omgetoverd in haar Tekendoos. Daar moest bij ons het volgende in:
waterverf
kwasten (borstelkwasten en haarpenselen met zo'n puntje)
waskrijt
viltstiften
een afsluitbaar bakje om water in te doen voor het mengen van de verf
en een doek

Toen alle spullen in Sabine haar tas gedaan, behalve het A3 tekenblok, want dat kon er dus net niet in.
Daarna met de bovenbuurvrouw gezellig buiten gaan zitten kletsen. Dat hebben we tot een uur of tien volgehouden, maar toen begonnen onze tenen eraf te vriezen dus hebben we besloten dat het mooi was geweest en dat we naar bed gingen. Ik heb gisteravond trouwens 3 vallende sterren gezien, echt waanzinnig.

Vanochtend om kwart voor zeven ging die ellendige wekker alweer en nadat ik met veel moeite was opgestaan (geholpen door een veel te vrolijke Joris en Sabine) eerst gaan ontbijten.
Daar verviel Sabine weer in haar dagelijkse zombie-routine (Sabine, ga je verder met het smeren van je brood; Sabine, je moet nog suiker op je brood doen; Sabine, neem je een hapje; Sabine, vergeet je je melk niet, pffffff) dus dat ontbijt duurde weer een eeuwigheid.
Toen zijn Paul en ik verder gegaan met het inpakken van Sabine haar gymtas (die moet ook standaard op school zijn) en ik heb ook nog alle oude spullen van Sabine in een tasje gemikt, zodat de leraar kan zien wat ze allemaal gedaan heeft.
Nog snel brood en drinken voor Sabine gemaakt (tja ik heb geen idee wat ze mee moet) en toen alles op de fietsen geladen.
Nadat dat gelukt was met z'n allen naar school gefietst, waarbij Sabine aan een ziekenhuisbezoek is ontsnapt doordat ze supercool bleef toen de een of andere *#%&$$* automobilist het nodig vond om haar zowat van d'r sokken te rijden.
Wij hebben in ieder geval besloten dat Sabine voortaan maar op de stoep moet rijden, er rijden hier teveel idioten rond met rijbewijs.

Op school gekomen was Sabine enigszins in paniek (ze was vandaag toch wel zenuwachtig zei ze) en hebben we haar geholpen met het weghangen van haar gymtas, haar jas en het wegzetten van haar schoenen (dat moeten ze beneden in een groot hok neerzetten) en het aandoen van haar sloffen. Toen met de hele vrachtlading spullen naar de klas gegaan en Sabine daar neergezet. Ik hoop dat het goed gaat, want ze was best zenuwachtig en haar maatje van school was er nog niet, dus ze had ook niemand om voor haar te vertalen.
Sabine heeft trouwens beloofd dat ze vanmiddag zelf een stukje voor deze blog zal schrijven over haar eerste echte schooldag.

Toen hebben we Joris naar school gebracht, hij was ook weer wat zenuwachtig, want juf Maria spreekt plat Tirools en dat vindt hij natuurlijk toch erg moeilijk.
Wij hebben er meteen 2 tiroolse woorden bijgeleerd:
Patschen = sloffen
Fesch = mooi
als we het tenminste goed hebben begrepen ;)

Nu zijn we weer bezig hier in de kelder. Paul is aan het worstelen met het aanvragen van een verklaring omtrent het gedrag (VOG), op zich vast niet zo moeilijk, maar wel als de aanwijzingen die je gekregen hebt niet kloppen.
Om 9 uur is de hulplijn weer open, dus over 2 minuten hebben ze Paul weer aan de lijn hangen.

1 Comments:

At 08 september, 2005 13:48, Anonymous Anoniem zei....

Hoi Petra,

Heerlijk om te lezen hoe jullie normale dagelijkse leventje eraan toegaat, hihi. Gaat allemaal hartsikke goed komen volgens mij. Tip voor volgend jaar: In de eerste vakantie week heeft de Hofer heel erg veel schoolspullen te koop. Ik sla dan altijd een hele lading in. Veel goedkoper dan de Libro. En dan maar een ander merk schriftje hoor. Ze kunnen me wat.

Liebe Grüße,
Annet

 

Een reactie posten

<< Home