In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, september 04, 2005

Vandaag dan toch een klein terugslagje

Vanochtend hadden we het samen ineens even gehad.
Paul had gisteravond nog met onze beste vriend aan de telefoon gezeten en ik had vanochtend een stuk van Knoopy gelezen over de gulden gulden barbeque en ineens misten we allebei onze vrienden.
Niet nederland, geen nederlandse gewoonten, geen taal, geen klimaat. Nee gewoon onze vrienden.

Natuurlijk hadden we dit ingecalculeerd toen we vertrokken dus we stonden er ook niet raar van te kijken, maar we waren er allebei gewoon even niet lekker van.

Lang heeft dit niet geduurd, want als remedie zijn we een stukje gaan fietsen naar de Brixenbach en daar hebben we met de kids even lekker bij het water zitten spelen.
Als je dan weer de prachtige omgeving ziet en de vrolijke snoetjes van Sabine en Joris, dan is het ook weer helemaal goed.

Toen we terugkwamen kwam Joost (onze kennis met pension) langs en kregen we met z'n allen van onze bovenbuurvrouw een ijsje aangeboden.
Ze vertelde dat haar jongste dochter 25 september 1 jaar wordt en ik heb natuurlijk aangeboden om een verjaardagstaart te maken.
Na het zien van zo'n 7 taartenboeken (ik had ze maar niet allemaal gegeven) heeft ze besloten dat ze eigenlijk gewoon graag een 1 wil met iets liefs erop. Het gaat een beertje met een ballon worden, want ze vond ook een beertjestaart erg leuk en een taart met ballonnen vond ze ook zo lief.
Wat ze nog niet weet, is dat ze de taart van me krijgt als verjaarskado en dat ze 'm niet hoeft te betalen, maar dat ziet ze vanzelf wel.

Verder gezellig met buurvrouw en kinders buiten van het lekkere weer genoten. Zo nu en dan vielen er een paar dikke druppels naar beneden, maar bij een paar hield het ook op.
Paul is nog met de buurvrouw samen gaan hardlopen, terwijl ik het huis maar weer eens aan kant heb gemaakt en aan het eten ben begonnen.

Op dit moment staat er een quiche in de oven. Vandaag wordt het er 1 met een indiase inslag (garam massala erdoor gemikt) en dan als toetje nog lekker een stuk kokos-abrikozenjam taart die ik als Sonntagskuchen had gebakken.

1 Comments:

At 04 september, 2005 20:24, Anonymous Anoniem zei....

En ik miste jullie gister hoor!!!
Andere jaren waren julli eer altijd bij op de GG dag!!
We hebben het uiteraard wel over jullie gehad!!!
En meer uit eigen belang was het gisteravond ook weer toen ik langs WW reed met een bijna lege tank,geen pompstation open natuurlijk...ik dacht bij mezelf ,als jullie er nog gewoond hadden dan had ik even bij jullie kunnen vragen waar er in de buurt nog wat open was......
Gelukkig heb ik het gered naar Hoorn.

Fijn dat jullie niet in het gemis zijn blijven hangen maar even lekker weg zijn gegaan met de kids.

 

Een reactie posten

<< Home