In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, oktober 18, 2005

Bij de meester (neem de wijs van In the navy)

was het weer heel errug fijn
Bij de meester
voelde ik me even klein (tja dat krijg je als je op een kinderstoeltje moet zitten)
Want die meester
die is zo slecht nog niet
Ja de meester, ja die meester....

Ik was dus bij Sabine's Lehrer. Even gevraagd wat Sabine hem al had verteld en vervolgens aan hem verteld wat Sabine tegen mij had gezegd.
Hij vertelde al dat hij het in de klas in een kringgesprek al over had gehad dat het niet getolereerd wordt als er slecht over elkaar wordt gesproken of als er kinderen gepest worden. Ook heeft hij ze erop gewezen dat het niet zo gek is dat Sabine nog niet alles even goed verstaat en dat ze haar daarbij moeten helpen. Hij vertelde ook dat dat een thema is dat hij regelmatig in de klas herhaald.

Hij heeft het er met Sabine ook over gehad dat ze zelf op kinderen af moet gaan om vriendjes te maken en dat het echt niet erg is als niet iedereen je vriendje is of wil zijn. Zaken die ik ook allemaal met Sabine heb besproken.

Meer kan hij natuurlijk ook niet doen, maar ik wilde even zeker weten dat zijn aandacht erop gevestigd is, vooral omdat Sabine thuis natuurlijk ook niet altijd even veel verteld.
Ik heb ook verteld dat Sabine een jongen uit haar klas, Mario, best graag wil helpen met z'n rekenen. Sabine is daar gewoon goed in, maar Mario krijgt de tafels (het einmaleins) maar niet onder de knie. Dat vond de meester in ieder geval wel een goed idee, dus Sabine maar eens een beetje pushen. Per slot van rekening sluit je op die manier ook vriendschappen en misschien leert Mario het wel als Sabine hem helpt, dan kan het kwartje ineens vallen.

Paul is weer op de camping bezig met de installatie van alle apparatuur en weet ik wat voor zooi die nodig is om het draadloos netwerk aan de praat te krijgen en ik mag het huis weer op orde gaan brengen.