In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, oktober 13, 2005

en het blijft mooi weer

Vanochtend hadden we met z'n allen weer wat moeite met het vroege opstaan, maar uiteindelijk was iedereen toch weer gewoon op tijd klaar.
Sabine vertrok om net iets voor half acht naar Sabrina en Joris en Paul gingen rond een uur of acht naar de peuterspeelzaal.
Om tien over acht belde Joost of Paul kwam helpen met het isoleren van de zolderverdieping en dat is Paul toen ook gaan doen.

Ik ben ondertussen met m'n schoonmoeder naar de Pennymarkt gereden, want de winterbroeken voor dames zouden daar in de aanbieding gaan. Helaas, toen we daar aankwamen was er niet 1 broek in mijn maat, dus daar had ik wel de pee over in. Wel een fatsoenlijke trui gevonden en 3 paar lekker warme wintersokken. Ook voor Joris mooie huissokken (met van die antislipdingen eronder) en voor Sabine een paar sloffen.
Paul was ook nog even snel naar de Hofer geweest om daar hardloopkleding voor de winter te kopen. In z'n zomeroutfit is het toch een ietsje frisjes straks zullen we maar zeggen.

Na het middageten nog even gezeten en wat dingetjes gedaan, waarna we met z'n vieren Vita op zijn gaan halen en lekker 2 uur in het bos hebben rondgewandeld.
Tegen 5 uur waren we weer terug. Toen ging Sabine huiswerk maken en ik appels schillen. Er stond nog een halve boodschappentas appels waarvan ik nog appelmoes moest maken. Sabine was rond 6 uur klaar met haar huiswerk, toen had ik pas de helft van de appels gedaan.
Na de broodmaaltijd ben ik dus maar snel verder gegaan met schillen en omdat de kinderen zo keurig hadden geholpen met de tafel afruimen, mochten die als beloning beneden gaan computeren.
Paul is om kwart voor zeven weer richting Joost gegaan om nog een uurtje of 2 te gaan klussen daarzo.

Ondertussen stond de afwasmachine weer mooi te draaien en toen m'n appeltjes allemaal geschild waren, de grote pan maar meteen op de kookplaat gezet. Om half negen was de appelmoes klaar en de afwasmachine ook, de kinderen liggen heerlijk te slapen, dus ik mag beneden ook nog even achter de pc.

Morgen weer lekker naar de fitness, ik heb er zin in.