In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, oktober 06, 2005

Dieet is niets voor Petra

Zo, de titel laat vermoedelijk niets aan duidelijkheid over!
Wat een dieet zeg, ben je 10 dagen verder, zit je weer op je begingewicht. Jullie zullen begrijpen dat ik bij deze de handdoek in de ring gooi.
Ten eerste is dit dieet me veel te duur (ik ben per week 30 tot 40 euro meer kwijt aan boodschappen), ten tweede voel ik me helemaal niet beter maar alleen maar slechter (slaap tussen de middag veel vaker dan voorheen) en ten derde, en dit is het belangrijkste voor mij, ik heb geen plezier meer in koken! Ik sta nu voor m'n verdriet te koken, terwijl ik er normaal altijd als de kippen bij ben. Volgens Paul was ook de twinkeling in m'n ogen ver te zoeken en dat mag van geen enkel dieet de bedoeling zijn.
Bij deze was dit dus mijn laatste poging. Vanaf nu ga ik weer gewoon normaal eten. Probeer wel m'n portie groente op niveau te houden, maar voor de rest weer lekker m'n glaasje wijn, m'n boterhammetje, m'n stuk koek op zondag en een pizza als ik daar zin in heb. Het enige wat ik straks maar eens ga zondigen is dat ik nu zomaar midden in de week bij m'n kop thee een stroopwafel neem

Maandag heb ik om half tien een afspraak bij de fitness school. Dat wordt mijn nieuwe project.

Verder nog even snel de dag van gisteren (eergisteren hebben we volgens mij niets bijzonders gedaan).
Gisterochtend met schoonmoeder en bijbehorende auto, hihi, boodschappen gedaan bij de pennymarkt. Goedkope winkel (was er gister kouhoud, dat heb je met discounters) en een heel behoorlijke keuze. Paul is vooral dol op het versgebakken pompoenpittenbrood en ik mag dat vandaag ook gaan proeven! Hoera!
's Middags een heerlijke bak makreelsalade weg zitten werken, toen is Sabine huiswerk gaan doen terwijl ik de appeltjes die Sabine en Joris op de camping hadden verzameld (daar staan dus wat appelboompjes) ben gaan schillen om appelmoes te maken.

Sabine klaar, appelmoes klaar! Toen zijn Sabine en ik naar het postkantoor gelopen om m'n retourgoederen voor Neckermann weg te brengen en daarna zijn we doorgelopen naar het dierenweitje om de appelschillen en klokhuizen op milieuverantwoorde wijze weg te werken.

Nog even een klein stukje verder gelopen en daar in een vrijwel drooggevallen overloopgebiedje van een beekje stenen gezocht, gewoon lekker een beetje rondgesprongen en heel dichtbij het kleine watervalletje geweest. Heel leuk, heel gezellig. Daarna samen weer lekker naar huis gelopen. We hadden eigenlijk over de bovenweg willen gaan, maar ik kreeg last van een honger dus wilde graag naar huis om even een hapje te eten.

's Avonds weer gezellig de buurmeisjes om op te passen. Toen hebben we heerlijk zuurkool met spekkies en kummel (lekker hoor Manda, hihi) gegeten. Paul en de kinders hadden er een stuk varkensfilet bij (en natuurlijk mijn gehaktballetjes, de boeven) en ik dus gehaktballetjes. Gecompleteerd met gebakken aardappeltjes en zelfgemaakte appelmoes was het een behoorlijk succes.

Gisteravond hebben Paul en ik lekker spelletjes zitten doen, waarna ik om kwart over tien uitgeput m'n bed in ben gedoken en Paul tot elf uur is opgebleven tot de buurman thuiskwam.

Het lijkt vandaag een mooie dag te worden, dus ik hoop dat we vanmiddag met de kinders nog lekker even de berg op kunnen.