In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, december 30, 2005

Nieuwjaarswens

Omdat het nieuwe jaar bijna is begonnen en ik het idee heb dat er morgen van een blog niets gaat komen, hierbij een wens die ik vond in ons plaatselijke blaadje. Ik kan niets anders doen dan me hier van harte bij aansluiten.


ICH WÜNSCHE DIR ZEIT

Ich wünsche dir nicht alle möglichen Gaben,
ich wünsche dir nur, was die meisten nicht haben.
Ich wünsche dir Zeit, dich zu freuen und zu lachen,
und wenn du sie nutzt, kannst du etwas draus machen.
Ich wünsche dir Zeit für dein Tun und dein Denken,
nich nur für dich selbst, sondern auch zum Verschenken.
Ich wünsche dir Zeit, nicht zum Hasten und Rennen,
sondern die Zeit zum Zufrieden-sein-können.
Ich wünsche dir Zeit nicht so zum Vertreiben,
ich wünsche, sie möge dir übrig bleiben,
als Zeit für das Staunen und Zeit für Vertrauen,
anstatt nach der Zeit auf die Uhr zu schauen.
Ich wünsche dir Zeit nach den Sternen zu greifen,
und Zeit, um zu wachsen, das heißt, um zu reifen.
Ich wünsche dir Zeit, neu zu hoffen, zu lieben,
es hat keinen Sinn, diese Zeit zu verschieben.
Ich wünsche dir Zeit, zu dir selber zu finden,
jeden Tag, jede Stunde als Glück zu empfinden.
Ich wünsche dir Zeit, auch um Schuld zu vergeben,
ich wünsche dir Zeit zu haben zum Leben!


En nu in het nederlands (het vertaalwerk is helaas niet van de hoogste klasse, maar ik heb m'n best gedaan):

IK WENS JE TIJD

Ik wens voor jou niet alle mogelijke gaven,
ik wens voor jou alleen, wat de meesten niet hebben.
Ik wens je tijd, om je te verheugen en te lachen,
en als je haar gebruikt, kan je er iets van maken.
Ik wens je tijd voor je doen en je denken,
niet alleen voor jezelf, maar ook om aan anderen te schenken.
Ik wens je tijd, niet om je te haasten en te rennen,
maar juist de tijd om tevreden te kunnen zijn.
Ik wens je tijd, niet om zomaar voorbij te laten gaan,
ik wens juist dat er tijd voor je overblijft
als tijd om je te verwonderen en tijd om te vertrouwen,
in plaats van steeds naar de tijd op je uurwerk te schouwen.
Ik wens je tijd om naar de sterren te grijpen,
en tijd om te groeien, dat betekent, tijd om te rijpen.
Ik wens je tijd om opnieuw te hopen, om van iemand te houden,
het heeft geen zin om deze tijd te verschuiven.
Ik wens je tijd om jezelf terug te vinden,
elke dag, elk uur, het geluk weer te ondervinden.
Ik wens je tijd, ook om schulden te vergeven,
ik wens dat je tijd hebt om echt te leven!


Wij wensen iedereen een fantastisch nieuwjaar, waarin de tijd voor het waarmaken van dromen een belangrijke plaats in mag nemen.

PETRA, PAUL, SABINE, JORIS

3 Comments:

At 30 december, 2005 22:30, Anonymous Anoniem zei....

Jullie ook een hele fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2006 toegewenst!

liefs Irene

 
At 30 december, 2005 23:00, Anonymous Anoniem zei....

Vanuit een besneeuwd Almere een prettige Jaarwisseling toegewenst met genoeg oliebollen en de nodige appelflappen en veel geluk en gezondheid in 2006

Wim en Jopie de Vroome

 
At 31 december, 2005 15:54, Anonymous Anoniem zei....

Vanuit een koud, sneeuwig en vooral nat Zaandam:
De allerbeste wensen voor 2006.
Dat een paar van jullie dromen en wensen dit komende jaar uit mogen komen.

Dikke knuf van de Spoken van de Opera............

 

Een reactie posten

<< Home