In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, januari 21, 2006

Geschokt

Vanochtend begon weer lekker rustig, even een uurtje op de camping aan de slag geweest en toen weer richting huis.
Thuisgekomen bleek buurmeisje Sabrina weer bij ons in het huis aanwezig te zijn, waar ze tussen de beide verdiepingen heen en weer liep te spelen.
Anita (onze buurvrouw) vertelde dat Sabrina had gezegd dat de ruiten van hun bussen waren vernield in de afgelopen nacht. Even later vertelde Sabrina dat verhaal ook aan mij.
Paul en ik waren behoorlijk geschokt om dat te horen. Ullrich en Kathrin zijn verdikkie hartstikke aardige, hardwerkende mensen en dan doet iemand dit.
Als je dan ook nog eens bedenkt dat ze dit weekend alle bussen vol hadden (en nu dus niet mochten rijden) dan kun je je voorstellen wat een gigantische klap dat is voor ze. We hebben natuurlijk geen idee wie dit gedaan heeft, anders hadden we de dader allang bij de politie aangegeven, maar je gedachten gaan toch een beetje uit naar een bepaalde richting.
De broer van Ullrich heet Ralf en Ralf heeft ook een busonderneming. Ralf en Ullrich hebben knallende ruzie met mekaar gehad en het botert voor de meter niet meer tussen die twee. Het is natuurlijk volledig koffiedik kijken, maar zo'n gerichte aanslag is ook wel heel typisch juist op dit moment. Maar goed, de politie is er druk mee en wij hopen maar dat het voor Ullrich en Kathrin snel weer goed gaat komen.

Tussen de middag hebben we gesmuld van kaasfondue met spruitjes, wortel, ui, brood en komkommer. Lekker en nog redelijk gezond ook.
Daarna was ik weer zo moe dat ik met Joris op bed ben gaan liggen. Pas rond 3 uur werden we weer wakker, dus snel aangekleed en naar de camping gelopen. Daar kwamen we tegen kwart voor 4 aan, dus ik kon Joris snel aan z'n skies helpen (Paul en Sabine waren al lang aan het skiën op de Kandleralm en het bospad) en Joris kon er ook vandoor. Ik ben weer snel naar het buro gegaan, waar ik me vanmiddag vooral heb beziggehouden met het opruimen van allerlei lades. Jongens jongens, wat een zooitje. Ik heb er nu weer 2 zover dat ik de spullen er fatsoenlijk in terug kan vinden.

Sabine had weer veel angst moeten overwinnen om de Kandleralmlift op te gaan, ze was er namelijk vorige keer gevallen en daar was ze heel erg van geschrokken, waardoor ze nu helemaal uitgeput is.
Ze ging dan ook zelf om 10 voor zeven maar naar bed om daar lekker rustig een boekje te lezen.
Joris was weer ontzettend eigenwijs en wilde natuurlijk niet, maar die hebben we er om half acht toch ook gewoon ingeknikkerd.

Nog even de uitzending van Tirol Heute via het internet bekeken (daarin was namelijk ook een stukje over de vernieling van de bussen) en nu dus weer lekker een beetje internetten.