In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, januari 17, 2006

IRONISCH

Naar aanleiding van het commentaar bij m'n blogje van gisteren..
M'n blog was heeeeel erg ironisch bedoeld. Als je 'm goed doorleest, dan zie je dat we juist behoorlijk goed bezig zijn. Kijk, de geldkant duurt gewoon even maar dat is altijd als je je ergens nieuw vestigt, dat kost gewoon tijd.
We hebben het juist zo ontzettend naar ons zin, de mensen zijn zo vreselijk vriendelijk, Paul is dus gevraagd of hij alsjeblieft in werkgroepen plaats wil nemen omdat ze bepaalde zaken ook graag van een 'buitenstaander', die toch bekend is met de plaatselijke problematiek, willen horen.
De opdracht van de gemeente hebben we net vanochtend gekregen. Ja, we hebben er een vriendenprijsje van moeten maken, want de gemeente is niet rijk. Maar we zijn wel binnen bij de gemeente en als Paul dit werk goed doet, dan kunnen er alleen maar meer opdrachten uit voortvloeien die hopelijk wel iets meer geld in het laadje brengen.

En zoals jullie al hebben begrepen, ben ook ik hartstikke blij met m'n werk en hoe ik daar word opgevangen. Van het weekend mag ik alweer een dienstje draaien. Oké het zijn maar 4 uren, maar toch. Ik heb het naar m'n zin en wie weet hoe een koe een haas vangt? Ik ben op deze manier heel voorzichtig bezig om me heel langzaam aan een beetje onmisbaar te maken.
Voorlopig krijg ik helaas geen fulltime contract, maar dat is begrijpelijk. Voor het laagseizoen is er genoeg personeel. Pas als er iemand weg gaat vallen dan kom ik om het hoekje kijken en dat hoop ik ook mee te mogen maken. Tot die tijd vermaak ik me prima als invalkracht.

Oftewel gister was dus heel vet ironisch bedoeld, als het aan ons ligt gaan we hier nooit meer weg!