In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, januari 31, 2006

Moeilijk

Vandaag was weer een lekker werkdagje voor mij tenminste. Paul ligt volledig overhoop met het netwerk op de camping en dat natuurlijk net nu we in het plaatselijke krantje komen te staan met een wervende tekst hierover.

Sabine mocht vanmiddag naar het feestje van Sabrina. Dat was eigenlijk vorige week, maar toen lag Sabrina met hoge koorts in bed dus moest het geheel verplaatst worden.
Op verzoek van Sabrina hadden we voor haar een fles kinderchampagne en 2 zakken gummibeertjes gekocht. Sabine vertelde dat toen Sabrina de fles had uitgepakt, de hele feestcommissie naar boven werd gesleept, want die fles moest natuurlijk meteen leeggedronken worden met de gasten :)
Ondertussen waren Joris en ik weer naar de camping gelopen voor m'n middagdienst. Joris heeft eerst nog een uur bij mij rondgehangen, want opa en oma waren nog niet terug van het skiën. Wel een beetje lastig met werk, maar goed het ging en gelukkig was Joris erg lief toen Christoph erbij was dus daarover heb ik ook geen enkele opmerking gekregen (behalve een groot gegrinnik toen Joris tegen mij zei: mamma ik ben trots op je en ik antwoordde: ich bin auch stolz auf dich).

Moeilijk vond ik dat tegen het einde van m'n dienst 1 van de campinggasten kwam (redelijk goede kennissen van ons) en vertelde dat ze zich door Christoph onheus behandeld voelen. Dat moet ik morgen dus op een goede manier aan hem gaan overbrengen en dan mis ik toch wel het feit dat ik me in het duits nog niet altijd helemaal goed uit kan drukken.
Juist in zo'n precaire situatie als dit naar mijn mening is, is dat toch moeilijk. Ik zit nu dus ook steeds in het woordenboek te zoeken om zo m'n verhaal morgen goed te kunnen doen, want ik wil graag dat dit goed opgelost wordt. Het zijn zo'n ontzettend lieve mensen, ik vind het heel moeilijk.