In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, februari 12, 2006

Bambinirennen

Vandaag was het eindelijk zo ver... Joris heeft er lang naar uitgekeken en veel over gesproken de laatste tijd. De Bambinirennen.
Deze wedstrijd georganiseerd door de Ski-Club brixen voor de dorpsjeugd tot en met 7 jaar.
Om 14.00 ging het loos maar voor die tijd gebeurde ook al het e.e.a.

Gisteravond heb ik (paul) even met Wim de V. gebeld in nederland. Wim en Jopie staan op de Camping schuin tegenover waar wij vroeger stonden, maar zijn dit jaar nog niet geweest. Daardoor lag er zoveel sneeuw op de Caravan en voortent dat ik begon te vrezen dat het niet lang meer zou houden.
Met wim afgesproken dat ik het dak zou leegruimen.
Dus vanmorgen vroeg op pad eerst even een sneeuwschuiver geleend en de trap bij mijn vader. Die had wel zo iets van ik help je wel even, altijd lief :D

Effin, op een gegeven moment zet ik op het dak een stap en mis vervolgens mijn been, Tot mijn kruis was mijn been weg. Bleek acheraf dat ik per ongeluk op de TV Antenne ben gaan staan en daar dus dwars doorheen ben gestapt. Sorry Wim....

Na ruim een uur scheppen konden we eindelijk de voortent in en constateerde we dat er twee balken (toch niet de dunste) op knappen stonden. Nog net niet te laat dus.

Tegen die tijd was het tegen twaalven en zijn we met opa & oma gaan eten op het terras van het restaurant.

Daarna ons opgemaakt voor de rennen.
eerst 3 keer met joris geoeffend, en z'n startnummer opgehaald.
Eerst startte de kleinste meisjes, een groepje van 8 met onder andere ons bovenbuurmeisje Linda.

Joris starte als 18e en ging goed weg, hij maakte alleen een klein foutje onderin waardoor hij net te weinig snelheid had om over de finish te komen, dus een mindere tijd. Maar ´t zijn net de olympische spelen, meedoen is belangrijker dan winnen!

Hij heeft een mooie medaille gekregen waar hij ontzettend blij mee is, dus iedereen tevreden.

1 Comments:

At 12 februari, 2006 21:17, Anonymous Anoniem zei....

Beste Paul,
Die antenne is niet erg, ten eerste heb ik Orf ook op de schotel en ten tweede koop je die dingen voor 25 euro's, ben al blij dat alles verder nog heel is.
We zijn je heel dankbaar.
Wim en Jopie

 

Een reactie posten

<< Home