In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, februari 05, 2006

en ineens werkte ik weer 6 uur op een dag

Vanochtend waren de kinderen natuurlijk alweer veel te vroeg wakker. Joris al om 6.00 uur en Sabine was ook voor zevenen al wakker. Ongelooflijk, want morgen zijn ze natuurlijk weer met geen 10 paarden uit bed te krijgen.
Zelf ook op tijd eruit, ik had geen rust meer in m'n gat dus maar even lekker uitgebreid gaan douchen (doe ik meestal niet op de vroege ochtend, is voor mij meer een avondritueel) en daarna weer aan de slag.
Zo tegen half 10 kwam Christoph ook en heb ik even wat dingetjes met 'm doorgesproken, waarop ik te horen kreeg dat ik vandaag maar van 9.00 tot 12.00 uur en van 15.00 tot 18.00 uur moest werken. Lekker vroeg ben je daarmee zeg. O, had je dan al plannen? Nee, want Paul moet werken, maar ik moet wel ff kijken of het hem ook schikt. Ach, natuurlijk doet het dat, het zijn toch weer 2 extra uurtjes en dat levert toch weer wat geld op.

Vanochtend was het flink druk dus voor ik het wist was het alweer 12.00 uur. Paul kwam me fijn ophalen en ondertussen zorgde Sabine ervoor dat het eten niet aanbrandde.
Lekker gegeten en toen de kids even op bed gemikt, ze waren allebei hartstikke moe.
Om 14.00 uur gingen Paul, Sabine en Joris naar de camping om daar te gaan skiën. Sabine was door Joyce van het restaurant opgebeld om samen even lekker van de Kandleralm af te gaan. Dat is niet doorgegaan, want Louis had alvast de stokken voor de bambini rennen van volgende week neergezet, dus daar zijn ze lekker gaan racen.

Ik heb thuis in de tussentijd nog even wat blogjes en mail bijgelezen en een wasje gedraaid en toen was het voor mij ook weer tijd om aan de slag te gaan.
Eerst even gecontroleerd of de schoonmaakster er al was. Gisteravond of vannacht heeft de een of andere goorlap (Schwein volgens Christoph) in het tweede sanitairgebouw voor de pot zitten schijten en daarna met z'n gore schoenen de hele herentoiletten besmeurd. Daarom had ik het daarzo vanochtend al afgesloten want het was echt een zwijnenstal. Je hebt er soms van die smeerlappen tussen zitten, vreselijk gewoon.
Verder de euro's weer uit alle douches gehaald en de wasmachine en droger ook weer van hun muntjes ontdaan.
Toen nog bij een caravan wezen kijken waarvan de stroom het ineens niet meer deed. Heel vreemd, want bij de buren was alles goed en in de stroomkast was de zekering ook niet doorgeslagen. Daar heb ik dus Ton bijgehaald, want toen wist ik het ff niet zo snel meer.
Ton kwam later vertellen dat Christoph bij het aanleggen van de stroom vergeten was om de kabel helemaal af te rollen waardoor deze veel te heet was geworden en kapats stuk was gegaan. Tja, het zijn zo van die dingetjes die gebeuren op zo'n camping. Saai is het in ieder geval vrijwel nooit.

De middag verliep verder ultra rustig, het had voor mij wel wat drukker mogen zijn, maar goed ik heb het prima uitgezeten en om 6 uur stonden Paul en de kids voor de deur. Even lekker een broodje gegeten en toen was het alweer vrijwel tijd voor de kinderen om hun bedjes in te duiken.
Paul is naar een klant toe, hij had eigenlijk gisteravond gemoeten, maar door een misverstand had hij begrepen dat dat niet doorging. Daarom vanavond snel erheen met natuurlijk de welgemeende excuses erbij.
Heb ik lekker de avond helemaal voor mezelf.