In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, februari 07, 2006

Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw

Nou, die sneeuw is er weer hoor en ook weer in flinke hoeveelheden. Vandaag is er weer zeker 40 centimeter gevallen (als het niet meer is) dus de hele dag waren er weer een hoop sneeuwruimers op pad.
Op de camping kon je ook goed merken dat het veel sneeuwde, ik heb niet veel klanten gehad vandaag. De meeste mensen bleven lekker in hun caravan/camper zitten.

Zelf ben ik er nog wel een tijdje uit geweest om te kijken of ik de husky kon vinden die de camping onveilig maakt (nou ja, het beest is nogal dominant en er zijn nogal wat honden op de camping die door het beest lastiggevallen worden), maar hij was er niet. Verder lekker wat administratieve rompslomp doorgewerkt en alvast bezig met het klaarmaken van alle spullen voor komend weekeinde want dan begint het hoogseizoen officieel en wil ik niet nog allerlei achterstallige zooi hebben liggen.

Tussen de middag lekker met de kinders gegeten en daarna zijn die fijn buiten gaan spelen. Tja, wat wil je met zoveel nieuwe sneeuw, dan komt het huiswerk maar wat later. Van Sabine haar school kregen we een briefje dat ze met de hele klas gaan skiën donderdag. Sabine ziet er nu al als een berg tegenop omdat ze het idee heeft dat zij natuurlijk het slechtst kan skiën van iedereen.
Volgens ons gaat dat best meevallen, maar ja, ze is nu eenmaal een doemdenker wat dat betreft. Dat zal donderdag dus nog wel wat problemen opleveren vrees ik.
Zelf heb ik alvast een deel van m'n huiswerk voor morgen gemaakt want ook dat moet nu eenmaal gebeuren. Wel leuk om te doen, alhoewel ik het niet makkelijk vind.
Tegen 3 uur kwam Joris helemaal kleddernat binnen omdat hij naar de wc moest, dus snel de badkamer ingesleept en daarna ging hij weer naar buiten want de binnenkant van z'n pak was nog droog en hij wilde toch echt weer de sneeuw in :D

Rond half vier kwam Paul ook weer thuis van een klant en na even gezellig te hebben gepraat, heeft hij me weer naar het werk gebracht. Ik had er dit keer niet zo heel veel zin in, want m'n collega had een pokkehumeur dus die hoefde ik niet echt tegen te komen.
Gelukkig bleek het vanmiddag met het humeur mee te vallen dus dat scheelde weer.
Verder is er vanmiddag niet al teveel gebeurd, alleen vlak voordat ik weg zou gaan, kwamen er gasten binnen met de vraag om een dokter. De kleinste bij hun in de familie (4 maanden) was erg benauwd en ze waren er helemaal niet gerust op. Dus snel m'n huisarts gebeld (die had dienst) en gevraagd of hij voorbij kon komen.
Gelukkig kon dat en was hij er tien minuten later. Morgen even vragen hoe het met ze is....

Vanavond hebben Sabine en ik nog even een spelletje gedaan. Ze had van de Sprachlehrerin een memory spel gekregen met allerlei woorden met sch erin. Daar heeft ze nu eenmaal het meeste moeite mee dus dat moest geoefend worden.
Heel gezellig samen gespeeld en daarna heeft ze nog met Joris gespeeld.
Joris had ondertussen voor fotograaf gespeeld en de mooiste foto's gemaakt met de camera. Als ik eraan denk zal ik morgen wat van de foto's op de blog zetten.

Nadat we de kinderen in bed hadden gestopt, heeft Paul onze lastige klant nog maar eens een keer gebeld (zoals afgesproken, alleen had zij niet overlegd met de familie zoals afgesproken, zucht) en heb ik me op de rest van m'n huiswerk gestort. Ik zag er nogal tegenop om dat te doen, maar het viel me toch enigszins mee.
Nu maar hopen dat ik niet teveel fouten heb gemaakt.

1 Comments:

At 08 februari, 2006 12:49, Anonymous Anoniem zei....

Hi Petra en Familie natuurlijk :-)
Leuk he die sneeuw hihi... wij weten ook werkelijk niet waar we er nog mee naar toe moeten. We dachten toch een aardig grote tuin te hebben maar... hij raakt vol.. gewoon vol! Gelukkig hadden we het dak geruimd anders zaten we nu echt niet meer rustig...
Arme Sabine, ik herken het van Gabrielle, die zag er ook als een berg tegenop als 'domme hollander' mee te moeten skien... ik kan je gerust stellen.. achteraf viel t erg mee, maar ja, ze moeten er wel ff doorheen... sterkte alvast!
Enne voor wat betreft de sneeuw... er komt - hier in ieder geval - nog meer... zucht....
Groetjes!
Anneke

 

Een reactie posten

<< Home