In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, februari 09, 2006

Sabine ging skiën

Vanochtend wilde Joris eigenlijk al wel weer naar school, maar gezien het feit dat hij toch echt koorts had, mocht hij niet van me.
Gelukkig maar, want hij heeft terwijl ik naar m'n werk was lekker een film zitten kijken (Herbie) en toen ik thuiskwam was hij echt helemaal af.

Natuurlijk waren we ook heel erg benieuwd hoe Sabine het eraf had gebracht op haar skidag van school. Ze hadden eerst voor mogen skiën en waren in groepjes ingedeeld. Sabine in het langzaamste groepje, maar van dat groepje kon zij gelukkig wel het beste skiën! Daarop was ze dus best trots. Helaas was ze wel een keer flink onderuit gegaan omdat het meisje voor haar ineens een hele vreemde manouvre maakte en Sabine haar niet meer knap kon ontwijken. Maar voor de rest had ze een hele fijne dag gehad. Ze had allerlei lekkers meegekregen als jause en daarvan had ze gedeeld met haar vriendje Mario die gelukkig ook bij haar in het groepje zat. Mario had niets meegekregen, maar Sabine had meer dan genoeg mee dus dat gaf niets.
Ze kwam moe maar wel gelukkig thuis. Wij natuurlijk ook heel blij, want vanochtend stikte ze nog van de buikpijn door de zenuwen. Gelukkig is ze wel zo snugger dat ze weet dat ze wel moet gaan omdat het anders alleen maar erger wordt (het is wat voor een kind van 8) en eerlijk gezegd hoopt ze nu dat ze binnenkort nog een keer zullen gaan.....

Paul heeft zich weer eens flink op het in mekaar prutsen van computers gestort. Er was hem gevraagd om te kijken of hij 2 pc's weer een beetje op kon kalefateren en dat is best nogal een werk (zeker als je het al lang niet meer gedaan hebt). Helaas is niet gelukt wat hij hoopte, maar het komt vast nog wel goed.

Vanmiddag mocht ik weer naar de camping en daar ben ik weer lekker bezig geweest. Ook nog fijn met wat mensen gekletst en me goed bezig kunnen houden met klusjes. Morgen maar weer eens vragen of m'n bestellingen er al eens zijn. Er zijn dingen die ik zeker binnenkort nodig ga krijgen en die ik nu nog niet heb.
Toen Paul me om kwart over zes op kwam halen, kwam de sneeuw flink naar beneden en stond er voor brixentaler begrippen een heel aardig windje.

Thuisgekomen snel een soepje met backerbsen geproduceerd voor de kids en mij. Paul moest al snel weer weg want hij was gevraagd als vierde man bij het klaverjassen vanavond en hij zou daar een soepje en een broodje krijgen.
Zelf ben ik vanavond maar eens aan de slag gegaan met de stapel strijk die er nog steeds lag. Het weekend werk ik weer 8 uur per dag, de rest van de week kijken we even hoe druk het wordt, maar ik moet er voorlopig maar vanuit gaan dat ook dat dagen van 8 uur gaan worden en dan komt er van het huishouden niet zo heel veel meer vrees ik.

Nu nog even de laatste was vouwen en dan mag ik nog even een spelletje doen van mezelf. Daarna is het echt weer tijd voor m'n bedje.