In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, februari 06, 2006

kinders, skiën en cursus

Vandaag waren, tot onze verbazing, de kinderen alweer rond half zeven wakker en dat terwijl het een gewone doordeweekse dag was. Wel erg prettig met opstaan, alhoewel dat wat later was, want ik had de verkeerde knop op de wekker ingedrukt waardoor Paul en ik dus lekker lagen te slapen totdat ik wakker werd en zag dat het al 5 over 7 was. AAAAAAARGH.
Snel het bed uit en in een noodvaart gegeten, kinderen aangekleed, Sabine naar school geholpen en voor we het wisten stond ook Anita alweer voor de deur om met de kinders naar school te gaan.
Vanochtend weer even twee uurtjes gewerkt (nou ja, iets langer, maar ik was dan ook zo gezellig aan de praat met 1 van de campinggasten) en daarna weer opgehaald door Paul. Die had bedacht dat we vandaag wel zuurkool konden eten dus in de winkel lekkere worstjes erbij gevonden, aardappeltjes en jus, nog wat ananasjes door de zuurkool gemikt en wij konden smullen.
Voordat we dit wilden gaan doen werd er bij ons aangebeld en Joris ging wel even de deur open doen. JOYCE!! riep Joris helemaal blij. Joyce is de dochter van de mensen van het campingrestaurant en Joris is helemaal verliefd op haar. Ze wordt ook continu plat geknuffeld door ´m, echt fantastisch om te zien.
Eigenlijk kwam Joyce voor Sabine en die twee hebben dan ook samen zitten computeren en huiswerk maken. Joyce vond het geloof ik wel even gezellig zo bij ons, het is natuurlijk weer eens wat anders dan thuisblijven.
Tegen een uur of 4 zijn we met z´n vijven de auto ingedoken, op naar de camping waar de kinderen wilden gaan oefenen voor de bambini rennen van aanstaande zondag. Joris moet natuurlijk wel winnen, hahaha.

Om half zes weer richting huis gegaan en snel een broodje gegeten. Sabine kwam wat later want die ging eerst nog even bij Sabrina spelen (nou ja, tv kijken zal je bedoelen). Voor we het wisten was het alweer tijd om naar cursus te gaan. Paul en Joris hebben me gebracht terwijl Sabine haar tweede broodje even rustig op ging eten.

Bij de cursus weer van alles geleerd en ook met de lerares afgesproken dat we eigenlijk wat meer tijd moeten besteden aan conversatie. Je merkt dat vooral veel van de au pair dames niet heel veel duits praten waardoor ze daar toch een flinke achterstand oplopen.
Het werken op de camping is voor mij wat dat betreft heel gunstig, daar ben ik regelmatig verplicht om duits te praten dus voor mij is dat minder moeilijk, alhoewel mijn zinsbouw nog zeer zeker een stuk beter kan.
Natuurlijk weer een beetje met Florent zitten geiten (hij vindt trouwens dat mijn franse uitspraak behoorlijk goed is, hihi) maar ja, ik heb dan ook gezegd: Florent, tu es magnifique! Tja, dan wil dat natuurlijk wel :)

En nu......nu sneeuwt het.....