In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, februari 16, 2006

Duur dagje

Vanochtend heeft Paul Joris naar school gebracht en is vervolgens meteen doorgegaan naar z'n eerste klant. Sabine heeft haar huiswerk gemaakt en is fijn alleen thuisgebleven (daar heeft ze zo nu en dan ook echt behoefte aan).
Paul ging vervolgens naar de volgende klant, terwijl ik ook weer gewoon aan het werk was natuurlijk.
Tussen de middag had Paul bedacht dat we de goulash wel lekker op konden eten, dus dat hebben we ook gedaan met een flinke bak rijst erbij. Als toetje nog een restje ijs met druiven. Erg lekker om weer eens een toetje te smullen.

Om 2 uur moest Paul weer bij z'n volgende klant zijn en ik was om 3 uur weer aan de beurt. Sabine heeft vanmiddag oppas gespeeld over Joris. Helaas hadden ze er weer een puinhoop van gemaakt, waardoor Paul weer erg boos moest worden toen hij weer thuiskwam. Sowieso hadden we een pechdag wat dat betreft, de achterremmen van de auto bleken door te zijn, dus die moesten tegen een flink uurloon weer vervangen worden. Pffffff, alsof je een emmer leeg gooit. Duur dagje vandaag.

Christoph was vandaag ook niet de blijste persoon in de wereld. Behalve Ton is hij namelijk ook van de vuilniscontainer afgevallen en op z'n ribben terechtgekomen, dus ook hij verrekt van de pijn en dat in een tijd dat er zoveel werk is dat je echt niet ziek thuis kunt blijven...
Als er dan ook weer eens fijne gasten op de camping zijn die hun chemisch toilet niet in de daarvoor bestemde pot legen, maar in de wasbak die ernaast staat en die dus volledig verstopt daardoor, tja dan heb je het soms even gehad.
Toen ik vertelde dat Paul had gezegd dat hij (Christoph) maar ff moest zeggen als hij wilde dat Paul 's avonds langskwam om naar z'n pc te kijken, vroeg hij zich al af of Paul 24 uur per dag werkt.

Eerlijk gezegd kan ik dat bijna beamen. Ook nu is Paul weer hard aan de slag met een pc en dat gebeurt 's avonds heel vaak. Tja als zelfstandige is het nu eenmaal hollen of stilstaan dat moet je op de koop toe nemen. Alhoewel het best wel vermoeiend is hoor. Ik heb wat dat betreft echt bewondering voor mijn mannetje!