In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, februari 15, 2006

vijftien februari 2006

Vandaag is het 15 Februari 2006. Weer lekker gewerkt, gasflesjes uitgedeeld, flinke voorraad nieuwe besteld, electriciteit aan- en afgesloten, gekletst en net gedaan alsof ik heeeel erg dom ben (wat me de opmerking opleverde: Gib' mir ein Nagel! (wat dat betekent mag je zelf bedenken), hahaha.

Tussen de middag had Paul een heerlijke pastamaaltijd voorbereid waar we samen met buurmeisje Sabrina van hebben gesmuld. De meiden gingen daarna samen spelen (en Joris liep er natuurlijk heel irritant tussendoor te dweilen) en daarbij bleek dat Sabrina ook al enige woorden nederlands heeft geleerd: Hou op Jories, Niet bammen Jories (Joris liep te schieten, ofwel in zijn woorden: bammen), Laat uns in Ruhe Jories. Heel erg grappig om te horen.
Daarna gingen de dames met de slee naar de camping om daar van de heuvel tussen de kandleralm en de piste af te gaan sleeën. Joris in tranen, want die moest van mij thuisblijven, maar toen hij www.spele.nl mocht spelen, was het leed ook weer snel geleden.

Vanmiddag langs de gyneacoloog geweest, die zich opwond over het feit dat je in NL eigenlijk nooit wordt onderzocht, behalve dan als je door de huisarts doorgestuurd wordt. Hier is het heel normaal dat je je minstens 1x in de 3 jaar laat onderzoeken, maar meestal vaker. Van een verwijsbriefje had hij al helemaal nog nooit gehoord en vond hij ook grote onzin.
Zalfje voorgeschreven gekregen en over een maand mag ik weer terugkomen om het zwikkie na te laten kijken. Erg vriendelijke man, met als stopwoordje Ge (guh, oftewel hè). Hij zei het na vrijwel elke zin. Kan zijn geweest omdat hij zeker wilde weten dat ik begreep wat hij zei, maar de frequentie waarmee hij het zei, deed me toch vermoeden dat hij altijd zo praat :)

Toen nog even boodschapjes gedaan en toen thuis lekker een broodje gegeten. Voor de rest een rustig avondje doorgebracht, daar had ik veel behoefte aan vandaag.