In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, februari 26, 2006

en toen was het weer rustig

Het was gisteravond erg gezellig bij onze duitse kennissen op de camping, waardoor het wel een beetje laat geworden is. Door de behoorlijke hoeveelheid sekt ook als een blok geslapen (nou ja, als een paar blokjes dan) en daardoor vanochtend toch een ietsje slaperig aan de slag gegaan.
Gelukkig was ik niet de enige, dus we waren samen een beetje slaperig aan de slag ;)

Toen ik vanochtend aankwam, stonden er alweer mensen te wachten om zich in te schrijven en even later meldden zich alweer 3 gasten met caravan danwel camper. Daarna werd het weer heel rustig op wat stroomzaken na. Daardoor lekker veel buiten geweest.

Paul had zich weer ontzettend uitgesloofd met koken. Röstischijven, een salade en een in de oven gebraden stuk varkensvlees in een satémarinade (extra verdund zodat het vlees lekker sappig zou blijven). We hebben onze buikjes weer heerlijk vol zitten smullen met al dat lekkers. Ik moet toegeven dat het wel heel fijn is om zo verwend te worden.

Om kwart voor twee weer door een licht sneeuwbuitje naar de camping gelopen en toen ik daar aankwam, stonden er alweer 2 caravans op me te wachten.
Snel daarna kwam er nog 1 en ook nog 2 campers dus lekker volle bak.
Daarna nog een stroomprobleem opgelost (ik blijf hier maar tot over m´n kniën in de sneeuw staan) met hulp van een aardige campinggast. Ik was even bang dat ik de hoofdschakelaar stuk zou draaien dus ik was waarschijnlijk net wat te voorzichtig met het ding.
Maar goed, opgelost is opgelost en we hopen dat het zo blijft.
Doordat de sneeuwbergen nu in mekaar zakken en erg zwaar aan het worden zijn, komt er extra gewicht op de kabels waardoor deze uit de kast getrokken worden of waardoor kortsluiting ontstaat. Dat geeft op dit moment de grootste problemen.
Verder alles lekker rustig geen bijzondere dingen, vanavond hopelijk een rustig avondje.
Ik heb tussen de middag al huiswerk gemaakt, maar ik ben helaas nog niet klaar en morgenavond moet ik toch echt weer naar cursus.