In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, februari 23, 2006

het was zelfs nog drukker dan ik dacht

Vanochtend om 8 uur kon ik meteen vol aan de slag. Binnen no-time stonden er 2 campers voor m'n neus en er wilden ook allerlei mensen weer richting huis. Tot half 1 hebben we met z'n tweeën achter mekaar doorgepeesd.
Christoph ging door terwijl ik naar huis ging om thuis te eten.

Paul had een werkelijk fantastische hachee gemaakt, daar kon een topkok nog een puntje aan zuigen dus ik heb me daarmee volledig vol zitten schransen. Het beetje mozartkugeleis dat ik daarna nam, kreeg ik nog maar met moeite weg, maar ook dat was best lekker.
Nog even lekker rustig gezeten en om tien voor twee nog even naar de camping gebeld om te vragen of meneer al gegeten had. Natuurlijk niet, dus ff gauw 2 broodjes en een flesje cola gehaald zodat dat ook fatsoenlijk geregeld was.
Ik kan er niet tegen om met mensen te werken die chagerijnig zijn omdat ze niet eten dus dan zorg ik er ook maar voor dat dat niet kan gebeuren.

Toen nog even snel mensen geholpen met stroom afsluiten, zodat ze ook nog konden vertrekken. Daarna 'mocht' ik ook nog helpen met het verschuiven van de grote trap voor de vuilniscontainer. Dat ding is namelijk nogal hoog en die trap is dus hard nodig. Maar het is nogal een gevaarte en zo in de sneeuwprut niet in je eentje te verschuiven. Dus met z'n tweetjes even flink lopen duwen en trekken en op het einde hielp een vriendelijke campinggast ook nog met het laatste stukje. Daar had ik nou net te weinig kracht voor.
Daarna nog een hoeveelheid administratie weggewerkt en lekker gek lopen doen. Natuurlijk kwamen er op het eind van de dag nog allerlei mensen langs. Ook eentje die graag z'n email wilde checken, dat had hij vorige keer van me mogen doen omdat ik het toen erg rustig had. Die heb ik vriendelijk weggestuurd met de mededeling dat ik het te druk had daarvoor. Ik moest nog administratie doen en als hij echt zo graag z'n email wil checken dan moet hij maar naar het internetcafé gaan.

Thuisgekomen zat Paul al met kinders en buurkinders aan tafel te eten. Anita is weer naar cursus en had oppas nodig en Paul was zo lief om op de kids te passen.
Dus nog lekker brood gegeten met door Paul zelf gemaakte eiersalade (ook al zo lekker, hij had een hele goede kookbui vandaag!) waarna Paul eerst Lydia en vervolgens Linda naar bed heeft gebracht.
Daarna volgden ook onze kids, waarna we nog even in de huiskamer uit hebben zitten rusten. Ik ben best wel moe na zo'n lange dag met veel drukte.
Daarnet nog de was weggevouwen en een nieuwe was in de machine gestopt en dan nu lekker m'n mail en de weblogs weglezen.

Het was vandaag zelfs nog drukker dan ik had verwacht, maar wel erg leuk weer.
Ik verheug me op morgen!