In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, februari 22, 2006

Ik wil ook wel radlader rijden

Gisteravond hebben we eerst gezorgd dat er voor de kinderen een lekker broodje met käsekrainer kwam, waarna we ze lekker in bed hebben gestopt. Zo tegen kwart voor acht kwam een ex-collega van Paul met z'n vrouw langs.
Met z'n vieren zijn we naar pizzeria Massimo gegaan en hebben we heerlijk gegeten en ontzettend gezellig zitten praten. Voor we het wisten was het alweer tegen elf uur en zijn we naar huis gelopen waar we nog heel even buiten hebben staan praten en vervolgens onze gasten hebben uitgezwaaid.
Om een lang verhaal kort te maken was het al over twaalven voordat we (allebei toch enigszins aangeschoten) ons bed in doken.

Vanochtend uit bed komen was dan ook geen sinecure en nadat we de kinderen naar school hadden gebracht, heeft Paul me bij de camping afgezet.
Daar moest ik vanochtend kentekens kontroleren. Echt zo'n rotklusje, bleeeeegh.
Maar volgens Christoph was het heel goed voor mij om met m'n kranke lijf even lekker in de frisse buitenlucht bezig te zijn, wat is het toch een gemenerik zo nu en dan.
Een uur later was ik gelukkig klaar met m'n vervelende opdracht en mocht ik op het buro weer de vriendelijke receptioniste uit gaan hangen. Daar ben ik dan toch een stuk beter in dan in politie agentje spelen hoor.
Op een bepaald moment kwamen de italianen die 2 dagen met de camper op de camping hadden gestaan bij me langs om te vragen waar ze hun grijze water konden lozen en of ik ze dat even wilde laten zien.
Natuurlijk wil ik dat, dus ik breng ze naar de plek waar dat kan. Nu ligt daar op dit moment nogal een hoop sneeuw, dus je moet wel even kijken hoe je je camper daar naartoe manouvreert.
Zet 'ie dat ding toch een partij vast in de sneeuw, z'n onderkant ontzette er meteen voor een deel van. Ik snel Christoph gebeld en die kwam er even later aan toen de italiaanse meneer z'n camper er net uit had gekregen. Het is altijd lol met die italianen wat dat betreft :)

Tussen de middag lekker patatjes met groenten en een käsekrainer gegeten. Sabine bleef bij Sabrina eten en huiswerk maken dus die had het ook prima naar haar zin.

Daarna snel weer naar de camping om de staplaats van m'n schoonouders op te meten. Die hebben namelijk een nieuwe caravan gekocht en we wilden toch even weten of die wel fatsoenlijk op de plek past.
Waarschijnlijk is het het handigst om de dissel eraf te halen, maar dat zien we wel als het ding komt.
Toen weer snel aan de slag, het was weer een redelijk drukke middag.
Paul is ook de hele dag lekker bezig geweest met allerlei voorbereidende klussen, zaken uitzoeken en natuurlijk ook voor de kids zorgen.

Aan het eind van de middag vond Christoph dat ik de wiese (stuk weiland dat in de winter wordt gebruikt om tourcaravans op te stallen) wel even plat mocht walsen. Dat mocht ik dan doen door eroverheen te gaan stampen.
Ik heb gezegd dat ik dat best wel wilde doen, maar dan wel met de Radlader (trekker), vond hij geen goed idee. Dus ik zeg: hoezo niet? Ik durf dat best hoor, hahaha.
Zoveel reddingshelikopters hebben we hier niet, zegt 'ie....
Nou ja, wat een vertrouwen heeft die man toch in z'n medewerkster, het is toch wat, hihi.

Daarna weer heel snel naar huis, broodje eten (Sabine had ondertussen de tafel gedekt) en toen hebben ze me weer met z'n allen naar cursus gebracht.
Het was weer een vermoeiende avond, met weer veel 'nieuwe' grammaticale informatie.
Om negen uur is Paul me weer op komen halen, nu nog even een beetje bijkomen hier beneden en dan maar weer eens richting bed. Morgen verwacht ik weer een drukke dag (vooral 's ochtends) er gaan aardig wat mensen weer richting huis.