In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, maart 20, 2006

2 dagen in 1

Gisterochtend eerst weer een uurtje gewerkt. Het was redelijk rustig, maar wel ff leuk.
´s Middags met z´n viertjes naar Westendorf gegaan om daar te rodelen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het eerst ff niet zo tof vond, maar dat was voornamelijk omdat ik bij de laatste keer rodelen verkeerde schoenen aan had en toen nergens grip op had. Nu had ik gewoon m´n bergschoenen aan en dat ging goed.
Helaas waren Joris en ik samen een ietsje te licht waardoor wij op sommige stukken stil stonden, waar Paul en Sabine gewoon doorgleden.
We kwamen ook nog een jongetje van Joris zijn klas tegen. Samen met hem, zijn moeder en broer in de stampvolle bus en nog even leuk met ze gepraat. Daarna snel terug naar huis want ik moest nog een uurtje aan de slag.
In dat uurtje heb ik om en nabij niets gedaan, alleen gekletst met Joyce van het restaurant.

Gisteravond om kwart over zeven kreeg ik een sms-je dat ik vandaag vrij had.
Vanochtend niet naar de sportschool gegaan, ik had namelijk veel meer zin om lekker in m´n eentje te gaan wandelen.
Lekker naar Kirchberg gewandeld via de loipe en daar weer de trein naar huis gepakt (lekker lui).
Toen heb ik me in de keuken uitgeleefd. We aten vandaag zwiebelrostbraten, röstirondjes en een salade van wortel, koolrabi en appel. Toe hadden we verse aardbeien met slagroom.

Vanmiddag zijn we allevier even op bed gaan liggen wegens algehele vermoeidheid.
Natuurlijk heeft Paul verder nog gewoon gewerkt en heb ik me weer met het huishouden bemoeid. Ook nog snel huiswerk maken en daarna even met Anita buiten op het bankje gezeten. Anita heeft het op dit moment erg moeilijk; eind van de maand moet ze hier het huis uit, maar het huurcontract voor de nieuwe woning is nog niet rond en Hermann maakt niet echt haast om dat samen met haar te regelen. Erg balen dus en dat moet ze zo nu en dan even kwijt natuurlijk.
Iets na vier uur werd ik door Christoph opgebeld:
Ik heb een goed of een slecht bericht voor je, het is maar hoe je het wilt bekijken.
Jaaaaa?
Er is momenteel zo weinig werk dat ik eigenlijk niet echt iets voor je te doen hebt, dus je bent de rest van de week vrij. Dan hoef je zaterdag pas weer te beginnen.
Prima!
Prima?
Ja.

Je hoorde ´m opgelucht zijn. Ach, het komt mij ook niet zo slecht uit. Die twee uur per dag levert vrijwel niets op natuurlijk en het is ook wel eens lekker om vrij te zijn.

Rond half vijf met z´n allen naar de camping, want we moesten nog even naar opa en oma. Sabine moest met haar breiwerk geholpen worden en Joris moest Christoph nog doodschieten met z´n nieuwe pistool.
Paul kon ook nog goed nieuws brengen. Binnenkort krijgen we een demo-camera geleverd, die we mooi kunnen testen. Het is zo´n camera die mensen van buitenaf kunnen besturen en dat zou natuurlijk wel een goeie kunnen zijn om weer wat extra mensen naar de camping te lokken.

Nadat oma Sabine had geholpen met haar breiwerk weer snel naar huis gegaan en een broodje gegeten. Daarna ben ik weer snel naar cursus gereden, want dat gaat natuurlijk gewoon door.
Paul heeft vanavond gewoon weer gewerkt, want dat gaat natuurlijk ook door.

Als het morgen mooi weer is, gaan we weer lekker met z´n viertjes rodelen.