In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, maart 16, 2006

Kreun

Gisteravond tegen een uur of kwart voor twaalf gaan slapen. Op zich natuurlijk geen probleem want ik hoefde vanochtend toch niet te werken, en dan hoef je je toch iets minder te haasten.
Helaas was het vanaf kwart over 1 bal. Joris zo ziek als een hondje. Hij moest overgeven en was flink aan de diarree dus Petra stond midden in de nacht van alles te verschonen, te dweilen en een was te doen.
Dit hield aan tot een uur of 6, toen hebben we nog heel even kunnen slapen want om kwart voor zeven ging de wekker natuurlijk weer.
Natuurlijk was Joris ook nog steeds niet lekker dus die ging niet naar school. En dat bleek goed te zijn, want even later begon het feest weer opnieuw.

Tegen een uur of elf had hij ineens weer zin in eten. Heeft z´n bordje leeggegeten en is toen uitgeput naar bed gegaan. Hij ligt nog steeds lekker te slapen.

Zelf heb ik vanochtend al heel wat was weggewerkt, bedden verschoond, de keuken voor een deel uitgemest en de papierzooi in de huiskamer voor het grootste deel uitgezocht.
Ook ik ben erg moe en om half twaalf ook even gaan liggen. Om half 1 er maar weer uitgekomen, de slaap wilde niet erg lukken en m´n lijf vond dat ik wel weer verder kon. Paul had ondertussen fijn semmeltjes gehaald zodat ik lekker een broodje eiersalade kon eten, nu een kopje thee en de volgende was zit ook alweer in de machine.
Fijn dat ik vandaag vrij heb. Die twee uurtjes zijn weliswaar niet zoveel, maar wel vermoeiend genoeg als je al zo suf bent.

Deze blog wordt eventueel vanavond vervolgd....

Zo, daar is dan het vervolg. Vandaag de hele dag stug doorgegaan met het wegwerken van de puinhopen in huis. De badkamer ook maar eens leeggetrokken en met de stoomreiniger schoongemaakt en ook op dit moment (20.00 uur) staan er weer een was en droog te draaien.
Daarnet het strijkje weggewerkt en we hebben ook weer alle vier de kids op bed. Elke dinsdag en donderdag leggen we Linda en Lydia op bed want dan heeft Anita school. Ze doet een cursus bedrijfs engels en dat is natuurlijk in Innsbruck.
Om half vijf vertrekt ze en om half tien is ze weer terug. Als je bedenkt dat ze maar iets van 2 uur les heeft, dan is dat een ellendig lange reistijd. Maar goed, ze heeft het ervoor over en wij vinden het niet erg om op de meiden te passen.

Deze avond maar eens lekker iets nederlands gegeten. Gekookte aardappels, bloemkool en kerriesaus, met daarbij een stuk vlees. Linda was ook zeer over de kerriesaus te spreken alhoewel ze het soms een beetje pittig vond (tja, ik gebruik altijd vers gemalen peper en dat wil nog wel eens grote stukjes geven).
Tijdens het koken werd ik ook alweer door mijn grote vriend C. gebeld. Dat ik morgen weer vroeger mag beginnen om de kentekens te controleren :-) Hij weet ook gewoon dat ik er een hekel aan heb, zou je zeggen..... Ach, ik wen er wel aan hoor.

Paul is een goed kwartier terug vertrokken naar de fotoclub. Ze gaan het vandaag hebben over het overzetten van dia´s naar een fotoprogramma als ik het goed heb begrepen. Paul is er in ieder geval erg enthousiast over en doet zo natuurlijk ook een hoop kennissen op in het dorp. Ik hoop dat ik ook een clubje kan vinden dat ik interessant vind hierzo. Maar goed, dat merken we vanzelf wel, ik ben nu eenmaal niet zo´n clubjes mens dus voor mij is het ook altijd wat moeilijk met dat soort zaken. Ik ben voorlopig in ieder geval erg nieuwsgierig naar hoe Paul het vanavond heeft.