In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, maart 30, 2006

huisdier

Vanochtend bij het opstaan bleek dat ik er een huisdier bij had gekregen. Zo´n miauwgeval die zorgt voor flinke pijn in de kop en een smaak in de mond alsof je een olifant..... Tja, eigen bult dikke schuld, maar wel lastig.
Sabine was gisteravond al helemaal niet goed en vanochtend nog steeds niet dus die hebben we lekker thuisgehouden. Morgen mag ze ook thuisblijven, want ze heeft echt iets te pakken.

Rond kwart over acht Joris naar school gebracht, waarna ik doorgelopen ben naar de camping, waar ik nog even afscheid wilde nemen van Jack en Ineke. Die hebben hier een paar maanden gestaan en hebben nu een huis gepacht in Tannheim. Iedereen is daar natuurlijk binnenkort van harte welkom dus bij deze even een beetje reclame voor hun HUIS.
Daar even gezellig een klein uurtje gekletst, flesje Sekt afgegeven om morgen de sleuteloverdracht te kunnen vieren en daarna weer richting huis gegaan.

Thuis lekker wat gerommeld en om 11 uur de kip, die we voor vandaag als eten in de planning hadden staan, ingewreven met veel tandoori kruiden en lekker de oven in.
Daarbij basmatirijst in bouillon gekookt en gemengde groenten.
We hebben met z´n allen vreselijk zitten smullen en de kip is nu dan ook van al z´n vlees ontdaan! Zo nu en dan zijn we toch ook wel flinke vreetzakken hoor.

Vanmiddag zijn Sabine, Paul en ik op bed gaan liggen. Sabine doordat ze nu eenmaal ziek is en Paul en ik doordat onze nacht weer eens veel te kort was geweest. En als je het dan niet zo druk hebt, ach, waarom niet.
Daarna met z´n allen naar Wörgl gereden om voor Paul en mij een nieuwe broek te kopen, voor Paul ook nog onderbroeken en sokken en voor Sabine een aantal shirts. Allemaal zaken die weer hard nodig zijn.
Op de terugweg werden we gebeld door Kevin wiens computer het weer niet wilde doen en besloten om daar dan maar even langs te gaan.
Ik stond al snel weer buiten want ik had helemaal geen zin om daar binnen een beetje te hangen totdat die mannen eens klaar waren. De kinderen vonden het wel fantastisch dus die bleven lekker.
Ik heb in de tussentijd lekker een rondje over een deel van de camping gelopen. Gekeken naar al het smeltwater en een praatje gemaakt met duitse kennis Kurt die er met z´n vrouw ook weer een weekje is. Niet dat het weer hier mooi is, maar hij had gewoon ontzettend veel zin om weer naar de caravan te gaan, dan hoeft hij lekker niets en daar heeft hij op dit moment veel behoefte aan. Groot gelijk zou ik zeggen.
Paul was ondertussen nog niet klaar bij Kevin dus ben ik nog even langs het buro gelopen om Christoph door te geven dat er morgenochtend een familie weg wil (dat betekent stroom aflezen en de rekening maken) en daar het buro op dit moment alleen van 17.00 tot 18.00 uur open is, ook voor hem wel handig om te weten.
Na nog even over allerhande zaken gepraat te hebben, stond Paul met de kids voor de deur en zijn we nog lekker een rondje gaan rijden. Daar hadden we zin in, dus weer eens richting de Pass Thurn gereden. Blijft een mooi ritje en we hebben met z´n viertjes heel veel plezier gehad.
Onderweg alvast op een droog broodje zitten knabbelen, dat blijf ik nu eenmaal heel leuk vinden, geeft me zo´n vakantie gevoel. En een beetje gek zitten doen, waardoor we erg om elkaar moesten lachen.

Thuisgekomen voor iedereen een broodje met gebakken leverkaas gemaakt met een lekker glas melk erbij, nog even gespeeld (de kinderen dan) en vervolgens was het alweer ruim bedtijd voor de kinders.

Morgenochtend komt Lydia bij ons zodat Hermann en Anita relatief rustig hun spullen naar hun nieuwe huis kunnen brengen en morgenmiddag moeten we met Joris naar Kindergarten om hem daar voor het nieuwe jaar aan te melden. Als we dat niet doen, zijn we volledig de pineut en mag hij volgend jaar gewoon niet komen. Daar schijnen ze hier heel erg streng in te zijn.