In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, maart 27, 2006

ZON

Krrrreun, na een onrustige nacht, met halverwege een Joris die ook nog bij mij in bed kroop, ging die ellendige wekker weer om kwart voor zeven.
Tja, school is nu eenmaal school, dus vooruit met die geit.
Joris en Paul lagen nog heerlijk te snurken dus die heb ik nog maar even laten liggen. Sabine had pech, want ik stond nu eenmaal voor haar schooldag op.

Het ging vanochtend natuurlijk allemaal superlangzaam want tja, die zomertijd heeft ook veel invloed op onze dochter. Om tien over half acht zijn we met z´n tweetjes in de auto gesprongen en heb ik haar snel naar school gebracht.
De dienstdoende politie agent wees me erop dat m´n knipperlicht het niet deed, dus ik heb de man vriendelijk bedankt en thuis gelijk gecontroleerd. Nou, ik denk dat hij een vuiltje in z´n oog had, want het ding deed het wel degelijk.
Paul heeft daarna voor de zekerheid ook nog eens gecontroleerd en ook bij hem deed het knipperlicht het gewoon. Het zal wel.
Tegen half negen kwam Joris ook uit bed, dus die hebben we snel in de kleren gehesen en ook naar school gebracht. Paul heeft mij halverwege de camping en huis afgezet. Ik had me bedacht dat ik mensen had beloofd dat ik nog even stroom zou komen aflezen en dat was ik vergeten tegen Christoph te zeggen. Ook wilde ik nog even wat zaken met ´m doornemen dus daarom wilde ik toch nog even langs.

Eerst dus even de mensen van de stroom afgehaald en vervolgens het buro binnengedenderd waar Christoph zich heel ernstig afvroeg wat ik in hemelsnaam kwam doen, want we hadden toch afgesproken.....
Even uitgelegd wat ik die mensen had beloofd (dan bel je me toch even, dan doe ik dat toch) en gezegd dat ik ´m zo ontzettend miste (maar niet heus, ;-p) en dat ik vooral even wat zaken met ´m door wilde spreken.
Nog even de mevrouw haar rekening opgemaakt, goede reis gewenst en een beetje staan kletsen. Waarop ik dus vertelde dat Ton gisteren de camper had vlotgetrokken.
Christoph vroeg zich serieus af waarom ik dat niet lekker zelf had gedaan, dus ik verteld dat ik het in dit geval gewoon nog even niet aandurfde. Nu heb ik dus de toezegging binnen dat hij me dat gaat leren. In principe moet ook ik met de pick up alles vlot kunnen trekken. Vindt hij belangrijk en ik vind het leuk, dus waarom niet.
Paul had me ondertussen gebeld dat hij met z´n klant zou gaan skiën (de mazzelaar, maar wel goed, want dat heeft hij de laatste tijd echt te weinig gedaan), dus ook die verwachtte ik voorlopig niet thuis.

Thuisgekomen me maar weer eens aan het huishouden gezet. Het weer vandaag was fanfabeltastisch. In de zon ruim 25 graden! Ik ben dus ook alweer verbrand; hoe kan het ook anders met mij.
Tussen de middag lekker knoflooksoep met brood gegeten en daarna samen met Sabine in het zonnetje gaan zitten met ons huiswerk.
Toen ik daarmee vrijwel klaar was, kwam ook Anita met de kinderen buiten en ook zij ging maar huiswerk maken. Vond ze eigenlijk wel een goed idee.
Ook de kinderen van onze huiseigenaren kwamen met vriendjes buitenspelen en op een bepaald moment kwamen er nog 2 meiden bij, waardoor we 10 kids rond hadden huppelen. Erg gezellig, maar ik was blij dat ik m´n huiswerk ondertussen afhad.

Vanavond weer simpel een broodmaaltijd. Door de warmte had ik helemaal geen zin om te koken en ik moest natuurlijk ook weer op tijd richting cursus.
Om kwart voor zeven bedacht ik dat ik toch echt weg moest, dus snel richting Kitz gesjeesd en als laatste de klas komen binnenvallen.
Veel over politiek gesproken dit keer. De situatie in Frankrijk en Wit-Rusland kwamen ruim aan bod, daar hebben we zowat een uur over gepraat. Heel interessant, maar wel moeilijk om je standpunt goed neer te zetten bij dat soort gevoelige onderwerpen. Natuurlijk wel weer heel goed voor je uitspraak en woordenschat.
Na de korte pauze de grammatica weer flink aangepakt, waarbij ik erg blij was dat ik m´n huiswerk allemaal gedaan had.

Nu lekker even bijgekomen bij het schrijven van m´n blogje en dan gaan Paul en ik zo nog maar eens een bordspel of zoiets spelen. Ook wel weer eens leuk om te doen.

1 Comments:

At 29 maart, 2006 14:48, Anonymous Anoniem zei....

Hoi Petra,

Morgen reizen wij weer af naar het Brixental, maar voordat we gaan hebben we nog een vraagje!
Zou jij ons kunnen vertellen wat een verblijf van 3 tot 6 maanden op de camping zou kosten?
Een plek met elektra, voor een caravan met voortent en een hondje.

Graag hoor ik van je hoe en wat, ok?
Grusse,
Patrick

 

Een reactie posten

<< Home