In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, maart 23, 2006

mijn echtgenoot is goehoed en ik ben zenuwachtig

Paul heeft zich gisteravond bij de bijeenkomst voor de dorpsvernieuwing erg nuttig gemaakt. Het bleek namelijk dat ze hier in het dorp nog helemaal geen bedrijvenvereniging hebben. Daardoor treden de verschillende bedrijven allemaal als eenmanszaakjes op, terwijl juist de samenwerking hier in het dorp zo belangrijk is, anders hebben we kans dat langzamerhand steeds meer zaken op de fles gaan. Het dorp is nu eenmaal klein (2500 inwoners) dus om te overleven zijn de mensen van ´buiten´ nu juist zo hard nodig. Ook heeft hij aan de hand van zijn eigen bedrijfje nog eens onder de aandacht gebracht dat we het hier moeten hebben van geleverde kwaliteit. Paul is met Computer Total absoluut niet de goedkoopste leverancier op de markt. Tegen een Hofer, Mediamarkt en consorten kunnen we niet concurreren prijstechnisch gezien. En toch heeft Paul genoeg klanten.... Dat komt nu juist door de extra (aan huis)service die hij levert. Daar hebben de mensen simpelweg extra geld voor over. Natuurlijk geen bakken, maar toch.
Zover ik het van Paul begrepen heb, allemaal zaken waar de meesten toch positief tegenover stonden.
Nu was het op dit moment nog een soort brainstormsessie, maar goed, hij heeft zich positief laten horen. En daar ben ik retetrots op!

Verder is hij vandaag weer hard aan het werk geweest bij allerlei klanten en ook nu nog flink bezig. Er ligt op dit moment weer veel werk dus de dagen zijn weer lang.

Zelf heb ik me vandaag flink kwaad gemaakt en ik heb ongelooflijk lopen poetsen.
Tussen de middag heerlijk een indiase currymaaltijd gemaakt. Zonder vlees, want ik had weer eens niets uit de vriezer gehaald en het was een groot succes bij de familie. Toe nog een beetje ijs en wij waren weer zeer tevreden.
Vanmiddag heb ik de hal maar eens opgeruimd. Ik ben helemaal ziek van alle wintersportspullen die de hele hal in beslag nemen en daar we ze nu toch niet veel meer zullen gebruiken, heb ik alles naar de kelder getransporteerd en de hal eens een flinke poetsbeurt gegeven. Het ziet er nu tenminste weer fatselijk uit.
Om half vijf was ik net klaar toen Anita alweer met Lydia binnen kwam lopen. Het was alweer tijd voor de cursus en de meiden zijn dan natuurlijk bij ons.
Linda zat boven nog lekker een tekenfilm te kijken en Sabine ging daar even later ook naartoe.

Om kwart voor zes kwam Paul ook weer thuis bij een klant vandaan en zijn we met z´n zessen aan tafel gegaan. Kwart over zes kwam ook Sabrina binnen vallen en ook die lustte wel zo´n crackerachtig geval met boter en hagelslag.
Bijna een heel pak crackers en hagelslag verder waren de dames en heer weer vol en moest Sabrina weer naar huis.
Paul heeft de meiden van boven weer netjes in bed gebracht (om zeven uur lagen de beide dames) en ik heb daarna onze kids het bed in gedirigeerd. Rond kwart voor acht zaten Paul en ik net met een kopje thee toen mijn mobiel ineens geluid begon te geven. Huh?
Tja, wie kan dat nou zijn? Er zijn om precies te zijn 3 mensen die mijn nummer hebben: Anita (maar die zit op cursus), Paul (die zat naast me) en Christoph.
De laatste was het dus of ik morgenochtend tijd heb om te komen. Tuuuurlijk heb ik dat. Mooi, dan mag je beginnen met een rondje auto´s controleren! Dus toen heb ik meteen verteld dat hij gemeen is dat ik altijd auto´s moet controleren enz. enz.
Maar goed, dat doen we dus gewoon wel.
Verder vroeg hij of ik morgenmiddag ook nog even een half uurtje ofzo langs kan komen. Dan krijg ik namelijk een crashcursus in caravans van hun plek trekken met de pick up! AAAAAAAAAAAAAAAHHHH!
Heel gaaf natuurlijk, maar ik ben wel zenuwachtig. Heb het nu eenmaal nog nooit gedaan en alle begin is moeilijk. Ik voel me wel gevleid dat hij me zodanig vertrouwd dat ik dat MAG doen met zijn auto. Ik weet natuurlijk wel dat het helemaal in zijn voordeel is, want hij wil zaterdag gewoon vrij zijn zonder dat hij voor zoiets lulligs als een caravan wegslepen beschikbaar moet zijn. Kan ik me goed voorstellen, maar kvind het wel een beetje griezelig.

Jullie horen morgen wel van me of ik geslaagd ben voor de cursus.