In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, april 01, 2006

1 april!

Eerst eens heerlijk lang uitgeslapen vandaag. Doordat er geen mensen meer boven wonen op dit moment waren ook de kinderen niet supervroeg wakker en zijn ze daarna rustig wat tv gaan kijken.
Petra bleef lekker op d´r nest liggen, terwijl Paul zich om iets over 9 uit bed hees omdat hij een afspraak had om 10.00 uur.
Vanochtend lekker lui en langzaam aan gedaan.

Tussen de middag even wat inkopen bij de Billa gedaan en snel langs de camping gereden om daar een USB-stick en kabel op te halen.
Toen thuis lekker weer een semmeltje met frankfurter gegeten en daarna maar weer eens aan de poets in de keuken.

Ondertussen was ook Anita gearriveerd om schoon te maken. Het is hier de gewoonte dat je je huurhuis schoon aflevert en ook wordt er verwacht dat je zorgt dat het weer bewoonbaar is voor de volgende bewoner. Oftewel je moet de muren sauzen en zorgen dat de keukenbank er weer fatsoenlijk uitziet. Goed dat ons dat nu ook duidelijk is, want echt een harde afspraak hebben we daarover niet.

Iets na vier uur belde Christoph of ik morgenochtend ook kon komen werken. 6 uur beginnen. Tuurlijk jongen geen probleem, 1 april.
Toen even serieus, maar eigenlijk hadden wij al een afspraak staan dus ik heb nee gezegd. Nadat ik had opgehangen, zegt Paul tegen me, joh wat maakt dat uurtje later nu uit, ga nu maar gewoon. Dus ik Christoph weer opgebeld dat ik morgenochtend toch kom, dat hij mag uitslapen.

Toen alvast begonnen aan mijn 1 april grap voor bovenstaande figuur.
Het volgende heb ik geschreven (per sms is het makkelijker dan telefonisch, hihi):
Mann hast du glück! Es gibt hier einen email van red bull racing dass du im august das rennen am a 1 ring mitmachen kannst.
Kann ich mitkommen?

(even ter info voor de lezertjes, er is helemaal geen formule 1 race op de a1 ring dit jaar!)

Ik even later naar de camping en natuurlijk, zoals meestal als ik m´n gezicht laat zien, stonden er meteen weer mensen voor de deur. Die willen graag morgen weggeholpen worden door Christoph dus dat moest ik hem doorgeven. Maar eerst snel de sms gestuurd.
Werd ik vrijwel meteen gebeld door Christoph: "vertel, waarvan heb je nu een email gekregen dan? Ja, weet ik veel van Red Bull ofzo. Had ik dan meegedaan met een prijsvraag ofzo? Hoe moet ik dat nu toch weten, ik heb daar niets ingevuld. Wat staat er dan precies in die email? (en laat dat nu de vraag zijn waarop ik zat te wachten...) 1 APRIL!"
"wat ben jij gemeen, ben je in een lollige bui ofzo vandaag, ik doe je wat, ik zat me er al helemaal op te verheugen!" hahahahaha, ja ik ben gemeen, ja ik weet dat je je er al op zat te verheugen, hahahaha. En je doet lekker toch niets want dat zeg je altijd maar je doet toch nooit wat, hihihihi.
GESLAAGD!!!! hahaha, ik heb er nog steeds lol om. Beetje gemeen, want ik wist inderdaad van te voren al dat hij zoiets waanzinnig zou vinden, maar ja op 1 april kun je zoiets toch een beetje verwachten.

Ik heb in ieder geval lekker een uurtje gewerkt. Ik heb geen seconde alleen in het buro gezeten, heb nog even een stroomstandje afgelezen en voor ik het wist was het alweer 6 uur.
Snel met Paul naar huis gelopen, want hij had een heerlijke lasagne in de oven staan. We hebben onze vingers er zowat bij opgegeten zo goed was het weer gelukt. Ik mag in m´n handjes knijpen met zo´n man (en dat doe ik dan ook).

Na het eten met z´n vieren nog lekker een rondje wildschönau gedaan en om half negen de kinderen in bed gelegd.

Paul is nu een James Bond film aan het kijken, ik heb eerst ons plaatselijke krantje gespeld en nu dan m´n blogje.
Achter me staat de droger ook alweer te draaien.

Morgenochtend eerst een uurtje werken en dan gaan we naar Aschau in het Zillertal! Gezellig bij mede-oostenrijkgangers op visite.