In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, april 02, 2006

Aschau im Zillertal

Ik heb me toch lekker geslapen de afgelopen nacht! Echt heerlijk, jammer dat ik vanochtend weer wakker moest worden.
Maar goed, ik mocht nog een uurtje camping doen en daar had ik ook veel zin in dus toch weer m´n bed uit.

Weer lekker bezig geweest. Ingeleverde gasflessen opgeruimd, heel klein beetje administratie, wasmuntjes verkocht, meterkasten die nog open stonden weer afgesloten, stroom afgelezen en een eindafrekening geschreven (wel weer vermoeiend dat die mensen ondanks dat ik had gezegd dat ik weg moest voor een afspraak toch pas weer om 5 over 10 in het buro kwamen.....), nog even een briefje met info voor Christoph gemaakt en hem een sms gestuurd dat hij niet moest vergeten de mensen op weg te helpen en toen was Petra klaar.

Paul en de kinderen waren ondertussen ook gearriveerd en zodoende snel in de auto gesprongen en op weg naar Aschau in het Zillertal waar Jo en Bouw met hun 3 kids wonen. Daar kwamen we om iets over 11 aan en het was er zo gezellig dat we pas om 4 uur weer weggingen. Erg leuk zitten praten, we blijken over een hoop zaken wel zo´n beetje hetzelfde te denken en ook de kinderen konden het prima met mekaar vinden.
Jo, Bouw, Pascalle, Jeroen en Kimberly, hartstikke bedankt voor de leuke dag.

Terug zijn we over de Gerlos-Paß teruggereden. We hadden eigenlijk de oude paß willen nemen, maar er reed een hollander met een bagger rijstijl voor ons die kant op, dus we hebben gewoon de nieuwe weg genomen. We hadden geen zin om dat hele eind met zo´n dweil voor ons te rijden. Dan maar 7 euro betalen om over de nieuwe weg te mogen.
We hebben ontzettend genoten van het uitzicht, het blijft een prachtige rit, de omweg meer dan waard.

Eigenlijk wilden we als verrassing met de kids naar de McDonalds in St Johann, maar die twee waren helemaal af, dus we hebben besloten dat we dan gewoon maar lekker naar huis zouden rijden en daar een hapje eten.
Wegens oververmoeidheid van Joris en ondergetekende was dat geen succes, we hebben continu met mekaar in de clinch gelegen. Hij heeft namelijk de hele terugreis z´n mond niet dichtgehouden en daar kan ik nu eenmaal niet tegen. Zeker niet omdat we ook nog een zeurende Sabine in diezelfde auto hadden zitten en dan is bij mij op een bepaald moment de maat meer dan vol.

Op dit moment begint op tv mijn favoriete filmcyclus: Starwars. De delen 2 en 3 achter mekaar. Op zich fantastisch, maar ik vrees dat ik toch maar zo voor m´n bedje ga kiezen.
Het is morgen per slot van rekening gewoon weer om 6.45 uur dag.