In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, april 21, 2006

camping today

Oei oei wat gingen onze oogjes weer met moeite open vanochtend. We lagen allevier nog zo lekker, maar ja, schooldag is nu eenmaal schooldag dus op tijd er uit.
Gelukkig werkt het weer ontzettend mee, want de zon scheen al uitbundig.

Kinderen naar school gebracht en thuis nog snel wat kleine dingetjes gedaan en een lekker bakkie thee gedronken.
Toen naar de camping voor de telefoondienst van 9 tot 11. Daar ook weer de engelse meneer langsgehad die bij ons op de camping staat. Je lacht je rot, die komt zo ongeveer alles wat hij op een dag doet vertellen. Christoph stond er op een bepaald moment bij en hield heel wijselijk z´n mond. Deed op dat moment net alsof hij geen engels verstond. De boef. Dus die vraagt ook al, wat is dat voor een man joh? Tja, man alleen, met engels in een land waar de meeste mensen toch voornamelijk duits spreken en dat is wel eens eenzaam natuurlijk.

Verder mekaar even uitgebreid bijgepraat. Wel een goed kwartier de tijd daarvoor genomen. Normaalgesproken hebben we 2 minuten gesprekjes met mekaar, maar nu dus even iets langer.
Om elf uur heb ik de telefoon van de camping doorgeschakeld naar m´n mobiel om de mensen netjes te woord te kunnen staan en dat was maar goed ook, want er hebben er meteen 3 vrij uitgebreid gebeld in de tijd dat ik niet in het buro was.

We hebben heerlijk buiten in de zon gezeten. Het was hier 21 graden in de schaduw, dus fantastisch weer. 1 klein dingetje: ik wil m´n benen dit jaar eens wat minder wit hebben, dus lekker in korte broek buiten. Maar natuurlijk niet op zitten letten en vergeten in te smeren. Oei oei oei, wat heb ik nu een zere scheenbenen.....

Paul moest om 2 uur weer naar klanten toe en is daar een flinke tijd bezig geweest. De mensen hebben een erg oude pc, maar wel vol met nieuwe programmatuur en daardoor krijgen ze steeds foutmeldingen (als ik het allemaal goed heb begrepen). Maar goed, geen geld voor een compleet nieuwe dus of Paul z´n ogen voor ze open wil houden voor een leuk 2e hands gevalletje.

Om 4 uur weer terug naar de camping en daar Christoph even bijgepraat. Omdat hij op dit moment heel erg onder stress staat, werd hij ontzettend boos door iets wat ik hem vertelde. Toen hij later terug kwam (helemaal gestressed) en ik vervolgens ontzettend begon te lachen om de hele situatie waardoor hij boos was, werd ´ie piswoest en liet zelfs z´n sigaretten liggen. hihi, ik geloof dat ik soms een beetje gemeen ben.
Natuurlijk later weer even goed gemaakt hoor.

Om 6 uur nog net iemand kunnen bereiken die het nieuws nog niet gehoord had en daarna weer lekker in het zonnetje naar huis gelopen.
Natuurlijk weer buiten gegeten, want dit soort weer moet een mens ten volle benutten.
Toen maar weer eens lekker in een badje gedoken en daarna nog lekker met de kinderen gespeeld. Om kwart over acht vonden we het wel tijd voor ze om te gaan slapen en dat mogen ze vandaag in ons bed :) (nou ja, om te beginnen dan) en dat is natuurlijk feest.