In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, oktober 24, 2006

Aufenthaltsraum

Vandaag was het dan zover. Het plan voor het aufenthaltsraum is goedgekeurd door Christoph en ik mocht de plannenmaaksters ook vertellen dat ze het zwikkie mochten verven als ze wilden.
Dat werd met gejuich ontvangen en om 12 uur zijn ze dan ook met z´n allen aan de slag gegaan.

Toen ik een dikke 2 1/2 uur later weer terugkwam, was er al heel wat veranderd.
In plaats van het wit met groen ziet het er steeds geler uit. Een heel stuk frisser om te zien.
Hier wat foto´s van de ruimte en natuurlijk de werkende dames (omdat ik niet heb ingeflitst zijn de foto´s niet helemaal scherp, sorry daarvoor).

Op deze foto zie je nog goed hoe het er uit zag:


Hardwerkende vrouwen in schildersoutfit:


De saaie bruine kapstok nu mooi rood:


Helaas was de gele verf op en dat is natuurlijk jammer, dus ondanks de afspraak dat het verder niets mocht kosten toch Christoph om nog wat witte muurverf gevraagd. Hij zei bijna ja, maar begon toen toch te mopperen dat we toch hadden afgesproken dat het niets mocht kosten en dat het al erg genoeg was dat z´n hele volle emmer gele muurverf al op was.
Toen ik even later in het buro zat, kwam hij langs en vroeg hoeveel verf er dan nog nodig was. Oké morgenochtend om 8 uur heb ik 4 blikken verf voor ze Petra, zeg ze dat maar. Christoph is namelijk wel degelijk hartstikke enthousiast over het feit dat de mensen (in dit geval de kinderen) zelf zo meehelpen om de camping bij de tijd te maken. Hij uit het alleen een beetje moeilijk, maar dat leren we hem met z´n allen wel :) maar goed dat hij geen nederlands kan lezen hihihi.

Verder een hele drukke dag gehad, veel mensen, veel geld geteld en ook Paul is de hele dag hard bezig geweest.

Omdat het vanavond ging onweren ben ik samen met de kinderen in bed gaan liggen, want Joris was heel bang en Sabine kwam er gewoon gezellig bij. Daar ik ook best moe was vond ik het helemaal niet erg om al om half acht met de kids op bed te liggen. Alleen vond ik het na een uurtje alweer genoeg en liggen mijn lieverds nu heerlijk te slapen.

Paul is naar een nieuwe klant toe dus ik blijf gewoon wachten tot hij weer terug is. Even napraten en dan snel slapen.

Per slot van rekening is het morgen weer een heftige dag. Om 8 uur staan we weer samen op de camping. Er moeten nog meer bomen gekapt worden! Dit keer vergeet ik m´n camera hopelijk niet.

2 Comments:

At 25 oktober, 2006 09:05, Anonymous Anoniem zei....

HUH? hadden ze op de camping dan nog geen ruimte waar dingen georganiseerd konden worden?

Dat is toch iets wat juist op een camping hoort???
Waar gezellige avonden worden georganiseerd, spelletjes voor de kinderen in wintertijd/slecht weer.

Gewoon de oergezellige campingsfeer....

Joke

 
At 26 oktober, 2006 08:23, Blogger Petra zei....

Hoi Joke,

ja hoor, die ruimte was er wel, maar zo ontzettend kaal en ongezellig. Dit wegens misdragingen van de vorige generatie jeugd die het nodig hebben gevonden alles te slopen. Daardoor heeft de eigenaar er eigenlijk niets meer aan gedaan omdat alles wat er in werd gezet toch stuk werd gemaakt.

Nu zijn we met de nieuwe generatie aan het proberen om het weer leuk te maken zodat ze weer echt wat voor zichzelf hebben.

groetjes, Petra

 

Een reactie posten

<< Home