In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, oktober 23, 2006

Nieuwsbrief en sterren



Om eerst maar even op de vraag van Joke terug te komen, dit is de beste foto.
Sluitertijd om en nabij 4 minuten. Je kunt hier ook goed zien dat de aarde draait, de sterren aan de onderkant zijn bewogen, maar dat komt niet door het bewegen van de camera, want die stond op een statief.

Verder dacht ik toch dat ik m´n logje aardig bijhoudt, maar het kan zijn dat je bedoelt dat ik de laatste tijd geen foto´s meer maak. Moet ik inderdaad weer gaan doen, maar ja, ik vergeet die camera steeds....

Vanochtend konden we eerst ons bed weer eens niet uitkomen, maar goed, wat moet dat moet. Dus weer snel de kinderen naar school en daarna Petra naar het werk. Moest ik na een kwartier Paul weer bellen omdat ik m´n theebeker was vergeten en zonder thee ben ik geen mens. Hij was zo lief om die te komen brengen en dat terwijl hij ook hard aan het werk was.
De ochtend was razend druk en toen ik om 12 uur naar huis ging, had ik nog maar een heel klein beetje van de administratie kunnen doen die ik van plan was.
Als redding dus de hele zwik maar mee naar huis genomen en ´s middags thuis gedaan.
Toen was ik anderhalf uur later klaar, terwijl ik als ik op het werk zit, over dezelfde hoeveelheid een paar dagen doe, simpelweg omdat iedereen dan binnenkomt om me van alles te vragen.

Ook waren er weer allerlei bekenden aangekomen dus even gezellig bijgepraat. Erg leuk.

De kinderen hebben ook weer fijn met hun vriendjes op de camping gespeeld en ik heb weer te horen gekregen dat de voorraad chocola nu eindelijk eens op orde gebracht moet worden. Ik heb namelijk een chef die verslaafd is aan alles met chocola: bounty, kinderchocolade, milka repen met pinda´s, balisto (de oranje verpakking Petra, niet de groene), nou ja, noem maar op. Nu ben ik veel te lief en neem regelmatig wat voor dat chocomonster mee, maar hij vindt het te weinig....

Thuisgekomen weer een broodje gegeten en ondertussen werd ik alweer opgebeld over een FANTASTISCH idee.
We gaan een maandelijkse nieuwsbrief uitbrengen over de camping en JIJ gaat die maken! Uhhhhh, is dat zo? Ja, jij schrijft toch altijd al en dan kun je dat net zo goed ook over de camping doen en er dan mooi foto´s bijzetten van de vorderingen van de bouw van de tunnel enzo. Oké.

Dus hierbij een oproep: Wie is er geïnteresseerd in zo´n nieuwsbrief? Je kunt je opgeven door een mailtje te sturen naar: info@camping-brixen.at onder vermelding van nieuwsbrief.

En voor de mensen die op de camping zijn: Doe me een plezier en zeg als Christoph bij je langskomt: Gute Idee Christoph! Lachen.