In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, oktober 26, 2006

National feiertag

Vandaag was het dan nationalfeiertag. Een vrije dag voor (vrijwel) de gehele natie. Behalve natuurlijk voor mij. Doodgewoon een werkdag van 8 uur gemaakt, tja op de camping is altijd wel wat te doen en ik had nog achterstallige dingen liggen die ik graag af wil hebben voordat ik komende week de midweek vrij heb.

Paul is vanochtend met de kinderen naar de vlooienmarkt geweest en heeft daar skihelmen, skischoenen, skibroek, snowboardschoenen en nog wat speelgoed gekocht voor een (relatieve) spotprijs. Zo kunnen de kinderen van de winter tenminste weer fatsoenlijk op de lange latten. Want tja, die spullen van ons waren natuurlijk ook allemaal in de modder verdwenen.

Het was vandaag weer een prachtige dag, dus iedereen heeft het er lekker van genomen en is heerlijk in het zonnetje bezig geweest.

Doordat er veel bomen weg zijn (nee, daarover was geen inspraak mogelijk. Het bomenbestand is al zodanig oud dat de meeste bomen gewoon weg moesten vanwege omval gevaar) hebben er nu ineens veel meer mensen zon en daar zijn ze erg blij mee. Nu stonden er ook wel heel erg veel bomen op de camping dus het mocht ook wel.
Ik moet er zelf nog steeds erg aan wennen hoor, het gaat me wel aan het hart, maar zoals gezegd het moest echt gebeuren anders zouden er van de winter waarschijnlijk toch een aantal bomen zijn geweest die het hadden begeven en dat willen we met z´n allen niet.

Verder weinig te melden. Paul is vanmiddag weer gaan boogschieten, de kinderen hebben heel lief met hun vrienden gespeeld en ik heb vooral opgeruimd en schoongemaakt.
Morgen weer vroeg op in verband met de broodjes die er weer moeten zijn en voor de rest zien we dan wel weer.