In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, november 18, 2006

Eindelijk weer eens daar

Sinds ik Paul donderdagavond van het station in het Wörgl heb afgehaald, is het weer redelijk druk geweest bij ons thuis.
Natuurlijk moest er uitgebreid bijgepraat worden, vrijdag moesten de kinderen naar school en heb ik natuurlijk ook gewoon gewerkt. Paul moest nog naar Wörgl om wat inkopen voor het bedrijf te doen en dan is de dag weer om voor je het weet.

Gisteravond zijn we samen weer gezellig naar Tresor geweest. In het begin was het weer wat lauwtjes en dan begint het tegen half twaalf gezellig te worden. Maar ja, Petra moest toch echt gewoon weer werken zaterdag dus om half 1 toch maar naar huis gegaan.
Mijn aanbidder van gister (als ze hier dronken worden, heb ik er vrijwel altijd 1 om m´n nek hangen, ik lach me te pletter en speel het spelletje gezellig mee) heeft me bezworen dat hij me van de zomer gaat leren koeien melken op de alm.
Volgens mij weet hij vandaag al niet meer dat hij me dat beloofd heeft. Ik zou het wel grappig vinden. Theoretisch weet ik wel ongeveer hoe het moet, maar of ik het in het echt ook kan..... En het is een meubelmaker, waarbij hij me ook nog beloofd heeft dat hij speciaal voor mij een fijn melkkrukje gaat maken, hihi.
Nou ik ben benieuwd, geloof er niets van, maar dat geeft niet, het heeft gisteravond leuke gespreksstof opgeleverd en ik mocht ook echt niet naar huis toen we daar om 12 uur over begonnen dus dan worden er weer aan de lopende band drankjes besteld.
En daar het nu eenmaal ongelooflijk onbeleefd is om weg te lopen als er een drankje voor je neus wordt gezet.....

Gelukkig niet al teveel besteld dus de kostenpost en de alcohol in het lijf is er beperkt gebleven. Ook wel eens goed denk ik zo.
Straks mag ik nog gaan kijken of de bouwchef aanwezig is, gisteren zou bij ons het asfalt schoongemaakt worden, maar dat is niet gebeurd dus ik mag m´n beklag gaan doen. Als de man er is tenminste. En vervolgens moet ik alsnog het ergste met de bezem doen, bleeegh. Gelukkig maar een klein stukje dat volgens Christoph echt moet, dus dat scheelt dan weer.

Vanmiddag gaan we met het gezin naar de Ikea, heeft Paul zin in en het is wel gezellig zo met z´n viertjes. Ik zou eigenlijk vandaag verantwoordelijk zijn voor de camping, maar Christoph belde gisteravond nog op dat hij de middag over zou nemen zodat ik vrij kon zijn.