In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, mei 15, 2007

Het regent het regent...

Gistermiddag is Paul met de kinderen naar Wörgl gegaan. Sabine weer naar haar groepje en Paul en Joris wat inkopen.
Paul had namelijk een tekort een broeken dus daar moest wat aan gedaan worden.
Ook is hij meteen langs de Hartlauer (soort Dixons) gereden om daar zijn telefoon in te wisselen voor een nieuwe. Het arme ding valt gewoon uit mekaar van ellende en daarmee bellen is geen pretje.
Ik heb ondertussen een berg strijk weggewerkt, ramen en vloer gelapt en stofgezogen.

Toen de meute weer thuiskwam snel een broodje gegeten en daarna moest Paul weer weg. Hij is naar een bijeenkomst in Kitzbühel geweest. Interessante informatie gekregen over goedkoper je nummer doorzetten. We hebben ons zakelijke nummer standaard naar Paul zijn telefoon staan en betalen dus continu flink wat geld aan het doorzetten van dat nummer. Nog wel even alles bij mekaar leggen om te kijken of het voor ons inderdaad goedkoper is, maar het ziet er goed uit.

Ik ben om 8 uur nog bij buurman Anatol langs gegaan. Die had nog wat vragen en kwam er zelf niet uit. Na hem weer verder te hebben geholpen, heb ik er een rustige avond van gemaakt. Beetje internet lezen en muziek luisteren.

Vannacht hebben we weer prima overleefd. Er was onweer en storm voorspeld, maar daar zijn we van verschoond gebleven. Wel regent het nu al een paar uur, maar zoals eerder gezegd, het is nu eenmaal lente dus het mag ook wel een keer.
Wat ik nog steeds heel grappig vind, is dat het hier altijd recht naar beneden regent en niet, zoals in Nederland meestal, schuin.
Anatol had in verband met het voorspelde onweer gisteravond nog snel even het gras gemaaid zodat dat er ook weer netjes bijstaat. Ik hoop dat ik volgende week weer mag, want ik vind het ook zulk leuk werk en nu doet hij het steeds. Heb ik hem voorzichtig verteld, dus ik ben benieuwd wat er is blijven hangen :)

Vandaag met Paul meegeweest om bij iemand de internetverbinding te beveiligen. Het leek er namelijk op dat er iemand op z´n netwerkje zat mee te liften dus dan is dat wel zo verstandig.
Dat zijn nog werkzaamheden die ik dan onder aanvoering van Paul doe, maar waarvan ik nog niet echt begrijp wat ik doe, maar dat komt vanzelf wel. Uiteindelijk zag het ernaar uit dat een stukje software op zijn computer het probleem was. Dat hebben we verwijderd en toen liep de datastroom ook meteen vrijwel niet meer. Leuk om dat soort dingen mee te maken en ik hoop er dan ook snel beter in te worden zodat ik het helemaal zelf kan doen.

Tussen de middag heerlijke pikante thaise kip met prei en snijbonen gemaakt. Thaise kroepoek erbij gebakken (nog bedankt Trea, het is heerlijk, we gaan er wel een beetje snel doorheen, maar ach dan maar weer andere kroepoek verder eten) en een bakje yoghurt toe.

Ik heb al besloten dat we deze week weer wat nieuwe recepten gaan proberen, al lang niet meer gedaan dus hoogste tijd!