In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, mei 20, 2007

Zwemmen enzo

Het weer is de afgelopen twee dagen zo ontzettend mooi geweest! Ik kom net binnen zetten, want het begint nu naar de 20 graden te gaan (het is in ongeveer een uur al een graad of 5 afgekoeld) en dan wordt het fris in je korte broek en t-shirt.

Gisterochtend hebben we eerst boodschappen gedaan en Paul z´n treinkaart gekocht. Daarna zijn we met z´n viertjes naar het zwembad gegaan. We hadden Sabine beloofd dat we echt zo snel mogelijk de familiekaart zouden gaan kopen en het weer was super dus waarom niet. Vooral omdat die vervelende steekvliegen er nu nog niet zijn, ben ook ik te porren voor een dagje zwembad.
Heerlijk gezwommen en gezond. Dat laatste was iets minder, want ondanks het insmeren (dat we dus te weinig hebben gedaan) zijn we flink verbrand.
Vooral Sabine en ik hebben het flink te pakken en kunnen wat moeilijk liggen :(
Maar de dag was zaaaaalig. Ook nog gezellig met mensen van de camping gepraat, de kinderen hebben samen gespeeld en natuurlijk nog even als afsluiting samen een glaasje gedronken.
Toen hebben we thuis de bbq aangestoken en zijn we weer lekker geroosterd vlees gaan eten. Het blijft toch echt heerlijk!

Vandaag dan weer uitgeslapen, ontbeten met thee en chocoladecroissants en daarna ook weer lekker naar buiten gegaan.
Nog wel even wat administratie gedaan. Ik ben onder andere bezig met het aanleggen van adressenbestanden van Brixnet klanten en misschien ook nog wel wat andere klanten, daar moet ik nog naar kijken.
Tussen de middag had Paul fijn gekookt (tja ik zat met mijn neus zowat in de computer, dus had niet eens door dat het al etenstijd was) en hebben we weer lekker met mekaar gegeten.
Om half drie naar Wörgl gereden om Paul daar op de trein te zetten. Dan is hij vannacht om 2 over twaalf ofzo in Heerlen, zodat hij morgenochtend meteen aan de slag kan. Vrijdagavond laat komt hij dan weer thuis.
We hadden vandaag wel moeite met het afscheid nemen, maar ja, het is nu eenmaal zo en vrijdag zien we mekaar lekker weer.

Ik heb verder de rest van de middag lekker met de kinderen buiten gezeten. Ze hebben ook buurman Anatol nog geholpen met plantjes water geven en de kikkers bekijken.
Sabine heeft het momenteel met Sachunterricht over de kikker dus dat komt nog eens extra mooi uit.

Zo, mijn strijkijzer is heet, ik ga nu strijken. De temperatuur is nu tenminste zodanig dat je geen peentjes staat te zweten bij dat werk.