In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, juni 04, 2007

computers....niet helemaal mijn ding vrees ik

Goed, om te beginnen nog even duidelijk, want er is elke keer wel weer iemand die denkt dat we de kids alleen laten als we uitgaan.
Lieve allemaal, wij hebben een hele lieve buurvrouw en die let op de kinderen als wij uitgaan! Maar om dat nu elke keer weer op te gaan schrijven vind ik ook zowat.

Verder was Paul gisteren nog niet weg (echt nog niet, want we zaten nog op de Nieding) toen er een klant belde dat z´n pc het niet meer doet. Tja geen tijd meer om te helpen. Dus als het goed is, brengt de man die pc hier langs en kan ik vanavond aan de slag met telefonische hulp van mijn echtgenoot.
Gisteravond belde Christian van Tresor op dat er met zijn draadloos gebeuren iets niet goed gaat, dus ik er heen. Was het een probleem dat ik al wel verwacht had (we gebruikten een gratis programma´tje en dat was nu betaald geworden en betaald hebben we niet dus het doet het niet meer), maar dat ik dus niet kon oplossen.
Nu is ook daar wel een tussenoplossing voor, maar dat weet ik ook niet dus moet ik eerst via Paul ingeseind krijgen. Als het zover is, ga ik weer langs om het op te lossen, maar goed, hij moet me dus wel helemaal inpraten.

Vanochtend eerst weer een kleine anderhalf uur zitten vertalen. De dames van het vvv waren vergeten om het een en ander aan me door te geven en daar ik elke week een keer kijk of ik alles wel gehad heb, zag ik dat er nog heel wat was dat nog gedaan moest worden.
Toen werd ik opgebeld dat de connectie van de printer over het draadloze netwerk bij iemand niet werkte. Via Paul gehoord wat het normaalgesproken zou moeten zijn, maar helaas bij mij zijn de problemen volgens mij noooit standaard want daar viel niets op te lossen. Alle instellingen stonden gewoon goed dus het ding zou moeten werken! Aaaaargh!!!
Daar heb ik zo´n hekel aan. Dan kom ik bij mensen die eigenlijk al liever Paul langs hebben want die kennen ze en dan kan ik ze ook nog eens niet helpen! Baal baal baal! Helemaal niet leuk en ook al niet goed voor een mens haar zelfvertrouwen.

Vanmiddag gaan we gelukkig weer wat leuks doen. Donderdag is het bij ons groot feest en moeten we in trachten. Nu heeft Sabine geen passende Dirndl meer dus daar moet er nog een voor gekocht worden. Als ze nu een beetje opschiet met haar huiswerk, dan kunnen we vanmiddag voordat we naar de speelgroep in Wörgl gaan nog snel een nieuwe voor haar kopen.

Dan moet ik nu nog gaan bedenken wat we moeten gaan eten vandaag, het huishouden weer een beetje in gang zetten (moet ook nog strijken hoor Anneke en stofzuigen en opruimen en en en) en dan komen zo de kinders alweer thuis. Tjonge wat gaat zo´n dag toch snel.

2 Comments:

At 04 juni, 2007 13:40, Anonymous Anoniem zei....

Gewoon een crack zoeken voor dat programmatje ;-)

welk programma is het? dan zoek ik het ff voor je op ;-)

Groetjes

Jolanda (uit Rotterdam)

 
At 04 juni, 2007 14:27, Blogger Petra zei....

hihi, als het zo makkelijk was.... het gaat om de software van worldspot. Die zorgt ervoor dat je tickets kunt maken voor een wireless hotspot. Dan kun je instellen hoeveel minuten mensen kunnen internetten op je router en sluit vervolgens na de bepaalde tijd af.

Mijn beste uitleg van het systeem zo snel :) Paul is aan het proberen dit na te bouwen, maar het is nog niet helemaal gelukt.

 

Een reactie posten

<< Home