In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, juni 03, 2007

Partyluder

Zaterdag was voor ons nog een drukke dag. ´s Ochtends eerst nog even wat klusjes afgemaakt. Toen zijn we langs de Billa gereden om iets lekkers te halen, want we wilden onze duitse vrienden van de camping nog even gedag gaan zeggen.
Tja, die hadden net 2 seconden hun ontbijt achter de kiezen (om kwart over tien ´s ochtends) dus hadden geen honger meer.
Ach, toen hebben wij zelf maar een stuk gegeten en ondertussen heel gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat.
Om half twaalf had Paul weer een afspraak staan en moesten zij gaan inpakken dus na uitgebreid gedag gezegd te hebben zijn we weer op weg gegaan.

Paul heeft ons thuis afgezet en is meteen doorgegaan. Belde na een minuut of 20 nog op of ik wat spulletjes na kon brengen (natuuuuurlijk) en is toen nog tot een uur of 1 bezig geweest.
Ik had ondertussen gekookt en de kinderen waren hun vaardigheden op de Wii weer aan het verbeteren.
Gegeten en toen moest Paul weer terug naar de klant. Ik werd toen opgebeld door een campinggast dat het niet lukte met internetten dus daar ben ik naartoe gefietst. Daar het probleem verholpen en toen nog heel gezellig met de mannen zitten ouwedeuren. Tja, 2 hagenezen en dan ik als ex haagse erbij, dat gaat natuurlijk niet goed, dat wordt onzin praten. Paul kwam ook nog even langs om te kijken of alles goed was gegaan, nog een glaasje gedronken en toen weer naar huis. Daar lekker met de kinderen gaan spelen :) Tja het was geen buitenspeel weer dus dat maakte ook niet uit.

Paul moest weer door naar een andere klant en toen hij weer thuiskwam nog even met z´n viertjes gespeeld en waarna we avondbroodje zijn gaan eten (en daarna nog gespeeld tot het bedtijd was voor de kinderen).
Kinderen naar bed, waarna Paul en ik nog het een en ander voor volgende week hebben doorgesproken.
Om half negen was het tijd om naar Tresor te gaan, want die had na 4 weken vakantie en verbouwing eindelijk de deur weer open gezet.
Dat bleek de rest van het dorp ook te weten, want het was supergezellig. In de loop van de avond/nacht kwamen er steeds meer bekenden langs, waaronder ook mijn grote vriend Andi.
Toen de rozenman langskwam (je wordt gek van die kerel, komt elke avond weer langs met z´n bosje bijna verwelkte rozen) kocht die mafketel een roos voor me omdat we mekaar zo lang niet meer hadden gezien. Lief toch!
Daarna ook nog gezellig met vriendin Katharina staan praten, waarbij Andi luidkeels verkondigde dat ik een echt Partyluder (feestbeest) ben ;) Ik natuurlijk nog uitgebreid protesteren dat ik echt alleen maar een hele brave huisvrouw en moeder ben, maar de rest was het toch meer met zijn uitspraak eens, haha.

De avond was echt supergezellig, volgens mij heb ik wel met zo´n 20 verschillende mensen gepraat en toen hadden we nog niet iedereen gehad, maar om half 2 vonden we het welletjes.

Nadat we vanochtend weer met veel moeite de oogjes open hadden gekregen, weer verder gegaan met administratie. Er moesten nog wat rekeningen geschreven worden, Paul moest nog wat emails versturen en ik moest de strijk en de was nog doen. Paul moest natuurlijk ook nog bij een klant langs, dus ook dat heeft hij nog snel afgehandeld.

Tussen de middag een restje soep en een restje spätzle met macaroni-saus (goeie combi trouwens) opgegeten en daarna zijn Paul en de kinderen naar het zwembad vertrokken. Tja, vriendin Marion van de camping is weer weg, dus het weer wordt weer beter :)
Als die terugkomen, moeten we ook nog even langs Gasthof Nieding om daar een fles hausbrand (schnaps dus) voor iemand te regelen. Voordat we daarheen gaan eten we nog eerst even het gebak op dat we van gisteren over hebben gehouden en dan vertrekken we tegen kwart voor vijf naar Wörgl. Paul zijn trein naar München gaat om 17.43 uur dus dan moeten we weer op het perron staan. Vooraf gaan we dan met z´n viertjes nog snel even een klein hapje bij Mc Donalds eten zodat Paul met een volle maag onderweg is. Tja een hapje onderweg is zo gekocht en die hapjes zijn meestal vrij prijzig.
Dan gaat om 21.20 uur zijn vliegtuig en hij hoopt om 22.20 uur in Köln te landen.
Tegen die tijd liggen de kinderen natuurlijk al in bed en hoop ik ook zo´n beetje richting dromenland te vertrekken. Per slot van rekening is het morgen weer een gewone werkdag.

2 Comments:

At 04 juni, 2007 11:18, Anonymous Anoniem zei....

Wat mij op valt is dat je je kinderen alleen thuis laat en zelf in de kroeg zit!
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar zo is mijn neef 2 kinderen kwijt geraakt in een brand, kijk uit je vergeeft het je zelf nooit, hij ook niet heeft zich zelf daarna van het leven berooft.
Jij bent verantwoordelijk toch!

Gert Jan

 
At 04 juni, 2007 11:22, Blogger Petra zei....

Wat ik zo grappig vind, is dat sommige mensen denken dat de kinderen alleen zijn.
Misschien dat ik er expliciet bij moet zetten dat de buurvrouw oppast....

 

Een reactie posten

<< Home