In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, september 23, 2007

Almabtrieb

Tja, de almabtrieb. Eerlijk gezegd wat mij betreft qua koeien een beetje een fiasco.
We hebben moeten rennen om de enige 2 boeren die met wat koeien langskwamen te kunnen zien. Daarom ook maar 2 niet zulke beste foto´s.



Verder wel erg gezellig. De boerinnen waren er weer met hun uitgebreide stand met belegde broodjes, koffie, thee, gebak, honing, worst, kaas, thee enz.
Eerst trad de muziekkapel op, daarna was de beurt aan de kindervolksdansgroep uit ons dorpje. Heel geconcentreerd waren ze bezig met z´n allen, echt een heel lief gezicht.


Ondertussen had ik al met wat mensen staan praten en kwam heel gezellig ook de vriendinnen van de Nieding weer tegen.
Binnen de kortste keren was Katharina gerecruteerd om mee te lopen om te vlaggen. Ook andere bekende (we wisten allebei niet meer waarvan we elkaar kenden) Dani mocht meelopen en wel met de nederlandse vlag , ik had me snel uit de voeten gemaakt, haha!


Na 2 Radler (bier met 7-up), 3 schnaps van wel 1 ml per glas en 1 glas sturm met spa rood vonden we het tijd voor een kopje koffie danwel thee. Sabine heeft geprobeerd een foto van ons te maken, is niet helemaal goed gelukt maar goed bedoeld. De dame in Dirndl is Babs. Babs is een vriendin van Hanna en Katharina en tevens de dochter van de ex-burgemeester hier in het dorp. Ik moet zeggen dat ik het met haar ook steeds beter kan vinden. In het begin moesten we een beetje aan mekaar wennen maar dat is ondertussen over.



Paul kwam later ook nog even aanwaaien, maar door de griep had hij het na zo´n 3 kwartier echt helemaal gezien. Toen was het iets na 4 uur, de muziek was afgelopen dus we zijn lekker met z´n allen naar huis gegaan.

Verder niets bijzonders meer gedaan dus meteen maar door naar vandaag.
Ik heb heerlijk de hele ochtend gelezen en daarna een wandeling gaan maken. Het was weer zulk heerlijk weer en ik wilde even de benen strekken.
Op de terugweg via de camping gegaan (ik moest naar de wc en deze was het dichtst bij :) ). Daar even kort gepraat met de familie van Hassel, de familie Weitnauer en tevens kwamen verre familieleden Ruud en Meity net aanrijden. Daar gaan we van de week nog maar even gezellig langs denk ik zo.
Thuisgekomen heerlijk met z´n allen nog even in de tuin gezeten en toen even richting Aschau bij Kirchberg gereden. Daar waren we bij een beekje aan het rondhuppelen toen Sabine buikpijn kreeg, dus maar weer snel naar huis.

Vanavond heeft Paul geprobeerd een harde schijf van een klant te redden, maar dat gaat niet lukken. Morgen even met de klant overleggen hoe of wat, er is nog een mogelijkheid om het zwikkie misschien te redden, maar wel met kans op dataverlies. Om onszelf in te dekken moeten we van de klant toestemming hebben om dat te doen.

Nu ben ik dus nog heel even achter de pc en dan snel naar bed. Ben ook erg moe. Volgens Paul toch de terugslag van de afgelopen maanden. Hij kan best wel eens gelijk hebben, voel me nu weer goed in m´n vel en dat heb ik een tijd niet gehad. Tja dan wil je lijf wel eens gaan afreageren.