In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, september 24, 2007

leren leren leren

Oh, wat hadden we vanochtend geen zin om uit bed te komen. Ik lag nog zoooooo lekker en de kinderen ook. De boeven waren gisteravond weer bij mekaar in bed gekropen en dat slaapt ontzettend lekker.
Paul heb ik maar even laten liggen, die heeft echt een soort griepje te pakken dus is ook maar even langs de dokter geweest voor wat medicijn en hij moest er ook nog even iets langsbrengen voor de dokter z´n pc dus ach dat combineert meteen mooi.

Vertaalwerk is op dit moment niet veel, maar dat is niet erg want ik moet weer wat andere vaardigheden zien aan te leren. In ieder geval even mijn klant geïnformeerd dat z´n pc het weer doet en dat we ook al z´n data hebben kunnen redden (uiteindelijk dan, heeft wel weer een hoop tijd gekost). Hij was er superblij mee en z´n vrouw kwam de pc tussen de middag alweer snel ophalen. Ze wilde al meteen betalen, maar ik heb de definitieve rekening nog niet klaar. We schrijven de rekeningen meestal op vrijdag dus dan kan ik het pas precies zeggen. Tja dat heb je als je zegt het kost ongeveer zoveel, is dat goed?

Verder ben ik vandaag eens begonnen met CSS leren. Gek misschien voor degenen die daar al lang mee werken en die weten hoe lang ik al met computers bezig ben.
HTML beheers ik vrij aardig, maar CSS had ik nog nooit gebruikt en moet ik wel gaan gebruiken voor de homepage die ik in mekaar moet knutselen.
Verder ook maar wat met photoshop aan het spelen gegaan. Zelfde laken een pak, ook nog nooit mee gewerkt, maar wel verrekte handig als je een eenvoudige homepage een ietsje pietsje op wilt leuken.

Het huishouden ligt verder ook niet stil, dus toen mijn hulp vandaag weer kwam, heb ik haar boven het poetswerk laten doen, terwijl ik beneden de strijk heb weggewerkt. Nu ligt er alweer een nieuwe berg strijk dus ik denk dat ik morgen de strijkplank maar even boven neerzet en haar vraag of zij de rest wil doen.

Paul is weer bijna de hele dag uithuizig geweest of was achter de pc verstopt om van alles uit te zoeken voor klanten. Nu is hij al vanaf een uur of 8 bezig met een adviesgesprek met een klant die een nieuwe pc en/of laptop nodig heeft. Het is een financieel adviseur, verkoopt ook veel verzekeringen en moet gewoon spullen op maat hebben. Daar gaat ook weer flink wat tijd in zitten, maar is wel heel belangrijk. Per slot van rekening vragen die adviseurs ook bij mekaar na of ze een goede computerman kennen en dan is het wel erg prettig als ze ons bedrijfje noemen.