In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, oktober 30, 2007

Harry Potter en een paar daagjes weg

Zaterdagochtend is de nieuwe Harry Potter bij ons bezorgd dus ik heb me de laatste dagen prima vermaakt met lezen :) ´s Middags ook nog boodschappen gedaan voor zondag, want we kregen vrienden te eten.

We hadden besloten dat we Indonesisch voor ze gingen koken dus dat was een hoop werk. Helaas nergens trassi kunnen vinden voor de sambalboontjes dus maar zonder gedaan.
Zondag dus vrijwel de hele dag in de keuken gestaan om alles af te krijgen.
We hadden Rendang-vlees, smoorvlees, ajam paniki, rode curry, sambal telor, sambal boontjes en gado gado. Vrienden hadden niet verwacht dat we er zoveel werk van zouden maken dus daar viel de mond open. De meeste Oostenrijkers die wij kennen zijn niet heel erg gecharmeerd van dit soort keukens, maar Franz en Martina gelukkig wel. Ook de jongens bleken het heel lekker te vinden en dat wil wat zeggen met 2 pubers :)
Was weer ontzettend gezellig en weer eens wat anders dan naar de kroeg, hihi.

Gisteren ben ik weer lekker in m´n boek gedoken en heb nog het een en ander aan het huishouden en de administratie gedaan. Ondertussen besloten dat Sabine en ik nu eindelijk eens onze afspraak gingen houden. We hadden eigenlijk voor de zomer al afgesproken dat we eens een paar dagen met z´n tweetjes zouden gaan wandelen en nu het toch rustig is wat werk betreft voor mij, gaan we lekker nu.
Zodadelijk met de trein naar Bad Mitterndorf, eindelijk eens mijn email vriendin zien die ik al meer dan 2 jaar ken. We hebben mekaar vanwege de drukte nog nooit in het echt gezien dus dat is wel heel leuk. En het gebied ziet er ook prachtig uit om te wandelen dus ik ben benieuwd.
Weet niet of ik mezelf zo ver kan krijgen dat ik elke dag een logje schrijf, maar zal m´n best doen. Per slot van rekening hebben ze er internet :)

1 Comments:

At 30 oktober, 2007 17:55, Anonymous Anoniem zei....

Oh, wat is dat indonesisch toch lekker he??? Ik ben nu bezig met echte hollandse kroketten, hopelijk worden die ook lekker....
Veel plezier met de wandeldagen in Bad Mitterndorf.
gr uit Werfenweng, Ineke

 

Een reactie posten

<< Home