In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, september 04, 2012

20 jaar schoolbegin

Ongelooflijk maar waar, gisteren waren we alweer 20 jaar getrouwd!

We hebben er niet echt iets aan gedaan. Heel normaal gewerkt en Sabine en ik zijn ´s avonds naar de sportschool geweest.
Wel hadden de kinderen een aantal lekkere dingen voor ons gekocht.
Een bakje Haagen Dasz ijs, een doosje met mini-negerzoenen en een nieuw soort Milka reep.
Deze:
eigenlijk een reep bros met caramelsaus erop. Heel erg lekker!
De negerzoenen hebben er gister al aan moeten geloven en een stukje van de milka reep hebben we ook geproefd. Vandaag gaat de rest van de milka reep er aan :-) Het ijs bewaren we voor nog een bijzondere gelegenheid.

Vanochtend ben ik met Joris bezig geweest met de voorbereidingen voor school. Per slot van rekening gaat hij morgen voor het eerst naar de hauptschule, dus de nieuwe tas is uitgepakt, z´n etuis zijn schoongemaakt en van geslepen potloden, pritt-stift, geo-driehoek, enz. enz. voorzien.
Ook zijn handwerkdoos en koffer zijn weer in orde.
In z´n koffer lag een flinke baal in elkaar gerommelde wolresten, die heb ik uit elkaar zitten pluizen. Ik ga natuurlijk niet nieuwe wol kopen terwijl er genoeg is. Kostte me wel anderhalf uur trouwens.
Op de een of andere manier zat een groot deel kompleet vast aan het handvat van het koffertje. Niet meer los te krijgen, dus daar heb ik de schaar maar ingezet.
Na anderhalf uur was de kluwen ontward en mooi opgedeeld in de verschillende touwtjes. Natuurlijk zaten er ook nog heel veel hele kleine stukjes tussen, die heb ik maar wel weggegooid. Als ik fanatiek handwerkster was geweest, dan had ik die vast ook bewaard, maar dat ben ik niet, dus opruimen die hap!
Voor de rest gaat het leven ook weer lekker door, dus vervelen hoeven we ons niet. Ik heb nog niet eens tijd om een van de 236 nieuwe e-boeken te lezen, die een kennis heeft doorgestuurd.

Morgenochtend is het dan zover; Joris gaat aan het nieuwe schooljaar beginnen. We hebben afgesproken dat hij deze eerste dag met de bus mag, maar dat hij daarna gewoon lekker op de fiets gaat.
Het fijne van de eerste dag; hij begint om 7.30 uur met de klassenindeling, daarna de kerkdienst en om 9.15 uur mag hij alweer naar huis.